آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مرداد ماه 1395 = 29-07 2016

قهرمان افغان حادثه تیراندازی جنون‌ آمیز در مونیخ

در تیراندازی مونیخ یک جوان آلمانی-ایرانی در مرکز خرید به روی مردم آتش گشود و ۹ تن را به کام مرگ فرستاد. درباره انگیزه قاتل و قربانیان زیاد گزارش شده است؛ در این میان یک مهاجر افغان به قهرمان حادثه بدل شده است.

به گزارش دویچه وله، از امیر نجارزاده که چند سال قبل از افغانستان به آلمان مهاجرت کرده، در رسانه‌های آلمانی به عنوان قهرمان ماجرای خونبار جمعه گذشته در شهر مونیخ یاد شده است.

به گزارش صفحه آنلاین مجله "فوکوس" آلمان، این جوان ۲۰ ساله افغان به عنوان نگهبان در فروشگاه "مونا" در مرکز خرید المپیا کار می‌کند. او همین که صدای تیراندازی را شنید، حدود ۲۰۰ فرد سراسیمه و فراری از این تیراندازی را در زیرزمین فروشگاه جای داد و از آن‌ها محافظت کرد.

روزنامه "تاتس" به نقل از امیر گزارش داده است: «یک باره حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ فرد سراسیمه وارد فروشگاه شدند.» در میان آن‌ها سه کودک میان ۹ تا ۱۲ ساله نیز بودند که گریه می‌کردند و مادر خود را گم کرده بودند.

به گزارش "تاتس" امیر گفته است: «من این کودکان و همه افراد دیگر را به زیرزمین برده و برای آنها آب نوشیدنی فراهم کردم.»

بعد از آن امیر دوباره بیرون آمده تا ماجرا را به مأموران پلیس که در جلو مرکز خرید موضع گرفته بودند اطلاع دهد. امیر شرح می‌دهد: «آنجا دو نفر آغشته به خون را دیدم. برای آن‌ها آب آوردم تا خود را بشویند.»

در میان کسانی که امیر به آنها کمک کرده یک خانم حامله نیز بوده است. به گزارش روزنامه "شتوتگارتر تسایتونگ"، امیر گفته است: «این خانم حامله چنان می‌لرزید که من ترسیدم کودک‌اش را سقط کند. خوب، خانم خودم نیز حامله است.»

امیر خودش سه سال قبل از افغانستان مهاجرت کرده و فعلاً در شهر مونیخ زندگی می‌کند. او گفته است همین که شنید عامل این تیراندازی نه افغان است و نه مهاجر، آسوده‌تر شد. او به رسانه‌ها گفته است: «من در آلمان همه چیزهایی را که نیاز داشتم به دست آوردم و حالا می‌خواهم جبران کنم.»



Mohamad July 29, 2016 06:18 PM

درد و بلاش به جان هرچه نژادپرست كثيف و تروريست وحشى از هر نوعش بيفتد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: