آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 مرداد ماه 1395 = 30-07 2016

ترکیه؛ حمله شدید اردوغان به ژنرال آمریکايی

رئس جمهور ترکیه خطاب به آمریکا و اتحادیه اروپا گفته: برخی ما را نصیحت می‌کنند و می‌گویند نگران هستند. سرتان به کار خودتان باشد. کشورهایی که درباره سرنوشت طراحان کودتا نگران هستند، دوستان این کشور نیستند.

اردوغان در انتقاداتی تند از اظهارات مقامات آمریکا و اروپا گفت: تا زمان گناهکار شناخته شدن افراد در ارتباط با کودتا، بازداشت‌ها ادامه خواهد یافت و کشورهای غربی باید سرشان به کار خودشان باشد.

به گزارش فارس، اردوغان در بازدید از مقر اصلی نیروهای ویژه ترکیه که در زمان کودتا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، گفت: کشورهایی که باید از دولت ترکیه بخاطر شکست دادن کودتا تمجید می‌کردند، اکنون در کنار طراحان و توطئه‌گران ایستاده‌اند.

وی ضمن انتقادات تند از «جوزف وُتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه گفت: تو کی هستی؟ تو اکنون طرف کودتاچیان را گرفته‌ای.

این ژنرال آمریکايی پیشتر گفته بود سرکوب منتقدان در ترکیه و خیل عظیم بازداشت‌ها بویژه افسران ارتش بر روی عملیات ضد داعش اثر منفی می‌گذارد.

اردوغان در پاسخ به وی گفت: آیا تو مسئول تصمیم‌گیری در این باره هستی؟ تو کی هستی؟ بجای اینکه از دولت ما بخاطر عقب راندن کودتا تشکر کنی، در کنار طراحان آن می‌ایستی؟ طراح (اصلی) کودتا در کشور تو است. شما به او در آنجا پناه داده‌اید.

این در حالیست که مقامات پارلمانی ترکيه هشدار دادند که اردوغان در تلاش است با اقدامات خود ارتش را بصورت مستقيم اداره کرده و به آن فرمان دهد.



omid1 July 30, 2016 09:47 AM

اردوغان اگر پشتیبانی روسها را نداشت این حرفها را نمیزد تمام دیکتاتورها ۳۷ ساله که حمایت روسها با موزیگری انگلیسها به همراه جریانها تروریستی دنیا را به گند سیاسی و ناامنی و کشته شدن انسانها بیگناه کشانده اند و حقوق بشر در سال ۱۹۷۹ فقط دهان بازکرده بود که ایرانیان حقشان پایمال میشود دنیا به اندازه پنج انگشت سیاستمداردرست و استخوان دار ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود July 30, 2016 11:11 AM

حاج رجب شب دراز قلندر بیدار کمی صبر کن چند روز دیگراگر به غلط کردن افتادی مثل سقوط هواپیمای روسی کافی اروپا سرمایه اش را بیرون بکشد حاجی شما فقط سالانه 3 میلیارد دلار ناقابل کمک بلاعوض میگیری به قول شاعر که در وصف خمینی گفتن -عروتیز نر خر را نوبهار بیش نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: