آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 مرداد ماه 1395 = 01-08 2016

ایران؛ بازداشت کشیش خارجی در مراسم عروسی

یک سازمان حقوق بشری و یک آژانس خبری مربوط به مسیحیان پروتستان در آلمان در نامه‌ای به روحانی خواستار آزادی سه مسیحی زندانی شدند که از یک ماه پیش در زندان اوین به‌سر می‌برند.

به گزارش دویچه وله، این سه مسیحی پاستور الدار قربان‌اف، یوسف فرهاداف و بهرام نصیب‌اف معرفی شده‌اند که هر سه تبعه جمهوری آذربایجان و عضو جامعه پروتستان "کلمه زندگی" در باکو، پایتخت آذربایجان هستند.

آنها اواخر ماه ژوئن گذشته برای شرکت در یک عروسی به تهران دعوت شده بودند، اما نیروهای امنیتی آنها را بازداشت کرده‌اند. هنوز روشن نیست که این سه شهروند آذربایجان با چه اتهامی روبرو هستند.

نیروهای امنیتی اجازه دسترسی نمایندگان سفارت آذربایجان در تهران را به این سه نفر نداده‌اند. به نوشته یک وبسایت محلی، این سه نفر پیش از بازداشت به یک کلیسای خانگی در کرج دعوت شده بودند.

سایت "محبت نیوز" که خبرهای مسیحیان ایران را پوشش می‌دهد، درباره این سه نفر نوشته است از ابتدای بازداشت تنها دو بار به یکی از این سه نفر اجازه داده شده که با همسرش در جمهوری آذربایجان تماس تلفنی برقرار کند.

در ایران بیش از ۳۰۰ هزار نفر مسیحی زندگی می‌کنند که عمدتا ارامنه ایران هستند. اما مسیحیان نوکیش ایران زیر فشار و تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: