آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 مرداد ماه 1395 = 10-08 2016

باج دهی به خامنه ای؛ اوباما جزئیات را بگوید

سه سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار انتشار چند و چون پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار وجه نقد به رژیم ایران شدند. آنها ابراز نگرانی کرده‌اند که از این پول در جهت حمایت از تروریسم استفاده شود.

به گزارش دویچه وله، آ‌نها در این نامه همزمانی پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار با آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را زیر سؤال برده و ضمن ابراز نگرانی از فقدان شفافیت در این مورد خواستار روشن شدن شیوه پرداخت این پول شدند.

آ‌ن‌ها نوشتند: نگرانی ما همزمانی پرداخت این پول و آزادی هفت زندانی ایرانی در آمریکاست و تشویق رژیم ایران، حکومتی که پیش از این آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته است.

همزمان با پرداخت این پول در ژانویه سال جاری هفت زندانی آمریکایی در ایران آزاد شدند و آمریکا نیز با آزادی هفت ایرانی زندانی در این کشور و لغو حکم بازداشت ۱۴ ایرانی دیگر موافقت کرد.

این نامه که دوشنبه (۸ ژوئیه/ ۱۸ مرداد) نوشته شد و سه‌شنبه انتشار یافت، بعد از آن منتشر می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال جزئیات جدیدی از پرداخت این پول در ژانویه امسال را منتشر کرده است.

جمهوریخواهان همزمانی پرداخت این پول با آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را نگرانی‌آور دانسته و این احتمال را مطرح کرده‌اند که آمریکا به رژیم تهران "باج" داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: