آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 مرداد ماه 1395 = 15-08 2016

نیروهای دموکراتیک سوریه در حال پیشروی هستند

"نیروهای دموکراتیک سوریه" پس از منبج عملیات آزادسازی الباب را آغاز کردند

"نیروهای دموکراتیک سوریه" شامل ائتلافی از مبارزان کرد و عرب، پس از بازپس‌گیری کامل شهر منبج در شمال سوریه اعلام کردند که قصد دارند شهر الباب را نیز که در پنجاه کیلومتری جنوب غربی منبج واقع است، از کنترل گروه دولت اسلامی (داعش) خارج کنند.

به گزارش رادیو فرانسه، "نیروهای دموکراتیک سوریه"، روز یکشنبه چهاردهم اوت، با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: "ما امروز تشکیل شورای نظامی الباب را با هدف آزادسازی ساکنان این شهر از مزدوران داعش اعلام می‌کنیم."

نیروهای دموکراتیک سوریه با بیان این که شورای نظامی الباب شامل هفت گروه مختلف است، اضافه کرد: "ما به مردم خود تعهد می‌دهیم تا برای آزادی الباب و منطقه اطراف آن با حمایت تمامی نیروهای دموکراتیک از جمله ائتلاف بین المللی علیه داعش تلاش کنیم."

ائتلاف کردها و عرب‌های سوریه از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا خواسته‌ تا در جهت پیشبرد این عملیات یاری رساند. شهر الباب نیز همانند شهر منبج در استان حلب واقع است.

پیشتر نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته بودند پس از دو ماه جنگ و درگیری، شهر منبج را از کنترل داعش خارج کنند. در این عملیات، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا با حملات هوایی از نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کرد.

شکست و عقب‌نشینی داعش در منبج، رویدادی مهم در مبارزه علیه این گروه تروریستی است، زیرا این شهر برای داعش گذرگاهی بود که از طریق آن نیروها و سلاح را از مرز ترکیه وارد مناطق تحت تصرف خود می‌کردند.

"نیروهای دموکراتیک سوریه" که در اکتبر ۲۰۱۵ تشکیل شده، علاوه بر منبج، چندین منطقه دیگر از خاک سوریه به ویژه شهرهایی از استان حسكه در شمال شرق این کشور را از کنترل داعش خارج کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که نیروهای ویژه آمریکایی و مشاوران نظامی فرانسه به نیروهای دموکراتیک سوریه کمک می‌کنند.



arzhang August 13, 2016 01:41 PM

گهی پشت زین و گهی زین به پشت ۳ سال پیش گروه های مخالف اسد که بیش از ۹۹ گروه هست دست بالا را داشتن و نزدیک بود اسد را سرنگون کنند و برای اولین بار اوباما خواهان نزدیک شدن با این گروه شد که یک هو داعش پیدا شد تبلیغات اخوندا ایران و اسد هم شروع شد وگفتنند جنگ سوریه جنگ با تروریستهای داعش خارجی هست نه یک جنگ داخلی و امریکا بهتر است کاری با مخالفان اسد نداشته باشد که این به نفع داعش میشه نزدیک به ۲ ساله امریکا در سوریه یک ارتش جدید سوری طرفدار خودش درست کرده که ضد داعش و بشار اسد هست و این ارتش سوری-امریکایی خیلی از مناطقی که دست داعش بود ازاد کرده و پرچم خودشان گذاشتن و امروزه سوریه به ۲ قسمت دمشق مال اسد و بقیه مال طرفداران امریکا داره تقسیم میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: