آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 شهریور ماه 1395 = 23-08 2016

کارگران قند فسا: نگران فروش کارخانه هستیم

ایلنا: اعضای شورای اسلامی کارخانه قند فسا می‌گویند: فعالیت این کارخانه به علت عدم تامین قند خام از ابتدای سال جاری تعطیل شده و در حال حاضر زمزمه‌هایی مبنی بر فروش این واحد به بخش خصوصی به گوش می‌رسد.

اعضای شورای اسلامی کارخانه قند فسا در تماس با ایلنا نگرانی خود را از اینکه مبادا امنیت شغلی آنها با واگذاری مالکیت و مدیریت این واحد تولیدی به بخش خصوصی از بین برود، اعلام کردند.

این کارگران می‌گویند: در حالی که از ابتدای سال جاری فعالیت این کارخانه متوقف شده و از حدود 300 کارگر این کارخانه تنها 68 نفر باقی مانده‌اند، مسئولان دولتی حاضر به تامین شکر خام برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه نیستند.

به گفته اعضای شورا، این زمزمه وجود دارد که به بهانه خشکسالی منطقه و عدم امکان کاشت چغندر خام از یک طرف و اصرار بر اجرای اصل 44 قانون اساسی از طرف دیگر، بخواهند کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کنند و به این ترتیب سنوات و مزایای شغلی و امید به آینده کارگران بیش از پیش به خطر خواهد افتاد، در حالیکه با تامین شکر خام، این واحد تولیدی به راحتی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

از قرار معلوم حدود 50 نفر از کارگران این کارخانه روز گذشته در اعتراض به عدم راه‌اندازی کارخانه مقابل فرمانداری فسا تجمع کردند که مقامات فرمانداری پاسخی به خواسته‌های این کارگران ندادند.

به گفته کارگران، معیشت جمعی مردم در شهر کوچک فسا به کارخانه قند بستگی دارد و اگر مسئولان همت کنند و به جای فروش این واحد، به فکر راه اندازی مجدد آن باشند، کمک بزرگی به اقتصاد خانوار در این شهر خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: