آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 شهریور ماه 1395 = 25-08 2016

بیکاری مردم را به حاشیه شهرها کشانده

خشکسالی و بیکاری مردم را به حاشیه شهرها کشانده است

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی‌های پی در پی و بیکاری مردم، روستاهای استان را به حاشیه‌ شهرها کشانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا حاجی‌آبادی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: شورای اسلامی مسؤولیت برطرف کردن مشکلات مردمی و مطالبه‌گری از مسؤولان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان سربازان ولایت در نظام جمهوری اسلامی به مردم خدمت دارد، عنوان کرد: در بخش مرکزی استان یک بخشداری و پنج عضو در شورای اسلامی بیرجند فعال هستند که به صورت دقیق به مشکلات مردم می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی 324 روستا دارد، گفت: برخی از این روستاها از مرکز استان 120 کیلومتر فاصله دارند و جمعیت روستاها 52 هزار نفر است.

حاجی‌آبادی با بیان اینکه 26 هزار و 500 نفر در روستاهای حاجی‌آباد، امیرآباد و دستگرد سکونت دارند، گفت: خشکسالی‌های پی در پی و بیکاری مردم را به حاشیه‌ شهرها کشانده که باید بحث تولید و آبرسانی به مردم بیش از پیش مورد پیگیری مسؤولان قرار گیرد تا مردم بیشتر از این رنج نکشند.

وی افزود: کم‌آبی، نبود شغل و تعطیل شدن کارگاه‌های زودبازده، مردم روستاهای خراسان جنوبی را به حاشیه‌ها شهرها کشانده بنابراین نیاز است تا دولت برنامه‌های اشتغال را بیشتر مورد توجه قرار دهد تا آمار مهاجرت کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: 70 درصد اعتبار تخصیص یافته از طریق شورای اسلامی و شهرداری به امور عمرانی تخصیص می‌یابد و 30 درصد آن به نیروی انسانی داده می‌شود.

حاجی‌آبادی اظهار داشت: مطالبه‌گری از مسؤ‌ولان در رفع مشکلات روستائیان باید در بازه زمانی کوتاه انجام شود تا مردم از مزایای آن منتفع شوند.

وی انجام دهگردشی مسؤولان در رفع کمبودات روستائیان را اثرگذار دانست و افزود: تنها مشکل مردم خشکسالی نیست بلکه نادیده گرفتن موانع روستاها توسط مسؤولان است که در دهگردشی‌ها از نزدیک متوجه کمبودات می‌شوند و به دنبال چاره‌ای در رفع مشکلات روستائیان می‌افتند.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خانه‌های روستایی در برابر زلزله یا سیل مقاوم نیست، گفت: مسؤولان مشکلات روستائیان را از دوش خود بر دوش دیگری می‌اندازند اما این کار پسندانه‌ای نیست و باید به دنبال رفع مشکلات روستائیان باشیم.

حاجی‌آبادی تصریح کرد: زمین‌های روستاییان درگیر مباحث قانونی شده است به طوری که زمین‌های روستایی به تصاحب قانون در می‌آید اما این اقدام خداپسندانه‌ای نیست.

وی اذعان داشت: شورای اسلامی خراسان جنوبی هر 10 روز برای رفع مشکلات مردم به ویژه روستاها جلساتی را برگزار می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: