آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 شهریور ماه 1395 = 26-08 2016

یمن؛ واکنش ظریف و بررسی تحریم جدید آمریکا

آمریکا تحریم جدید علیه رژیم ایران را بررسی می کند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که رژیم ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به یمن کرده بود، ضمن تکذیب اتهامات بی پایه و اساس آمریکا اظهار داشت: دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک کش رژیم سعودی علیه مردم بی گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمام این جنایات ضد بشری باشد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در نشست مشترک خبری با عادل الجبیر همتای عربستانی اش در جده گفته بود: اوضاع انسانی در یمن وخیم شده است و بیش از دو میلیون یمنی آواره شده اند.

کری افزود: خونریزیها در یمن طولانی شده است و باید به این جنگ پایان داد. هشتاد درصد از مردم یمن به دریافت کمک نیاز دارند و این کشور در آستانه قحطی قرار گرفته است.

وی افزود: گفتگوهای ما با مقامات عربستانی درباره بحران یمن سازنده بود.

وی افزود: ما نگرانی هایی درباره حملات به شهرهای عربستان با موشک های ارسالی رژیم ایران داریم. وجود این تجهیزات در یمن تهدیدی برای همه منطقه و نه فقط عربستان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری ضمن هشدار به رژیم تهران گفت: ارسال موشک از ایران به یمن نمی تواند ادامه یابد و باید متوقف شود.


آمریکا تحریم جدید را بررسی می کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بررسی بسته تحریمی جدید علیه رژیم ایران به اتهام ارسال موشک به یمن خبر داد.

به گزار خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الیزابت ترودو» اعلام کرد که آمریکا به خاطر سوءظن به رژیم ایران برای ارسال موشک به شورشیان یمن، بسته جدیدی از تحریمها بر علیه تهران را مورد بررسی قرار می دهد.

وی از دادن توضیحات بیشتری در این رابطه خودداری کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: