آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 شهریور ماه 1395 = 27-08 2016

کنسرت؛ حاميان علم‌الهدي در خيابان/بیانیه حزب الله

روزنامه شرق: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد مقدس، امام‌جمعه این شهر است که اجازه نمی‌دهد حتی کنسرت‌های سنتی و محلی نیز برگزار شود».

شورای هماهنگی نیرو‌های حزب‌الله، روز چهارشنبه اعلام کرده بود بعد از نماز جمعه؛ تجمع بزرگ مدافعین حرم رضوی در صیانت از هویت معنوی مشهدالرضا و دفاع از علمدار انقلابی شهر، حجت‌الاسلام علم‌الهدی، در مشهد برگزار می‌شود. آن طور که از اخبار بر می‌آید، شعارهای این راهپیمایی را «حمید استاد»، مسئول حزب‌الله مشهد، خوانده و بیانیه آن را «حسین الله کرم» قرائت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «درعین ناباوری در ایام ولادت تا زیارت مخصوص امام رضا شنیدیم که نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، منکر وجود حریم برای امام رضا شده است. ازاین‌رو ما راهپیمایان ضمن انزجار از این مواضع، خواستار اخراج علی مطهری از مجلس شورای اسلامی می‌باشیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحاد شکست‌خورده فتنه‌گران و حامیان دولت فکر می‌کنند مشهد تبدیل به مرکزیت نیروهای انقلابی و پایتخت اصولگرایان شده است لذا باید مدیریت سیاسی آن یعنی حجت‌الاسلام علم‌الهدی را در دعوای کنسرت‌ها در مقابل هنرمندان قرار دهند تا نتوانند در انتخابات آینده پیروز شوند».

صادر‌کنندگان این بیانیه در پاسخ به سخن حسن روحانی که گفته بود کشور یک مجلس قانون‌گذاری دارد، نوشته‌اند: «آیت‌الله علم‌الهدی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، نماینده ولی‌فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در راستای حفظ قداست شهر مقدس مشهد و حفظ هویت فرهنگی معنوی حریم امام رضا خواستار عدم اجرای کنسرت موسیقی شده است که هرگز به معنای قانون‌گریزی محسوب نمی‌شود».

این بیانیه همچنین سخن اخیر وزیر ارشاد مبنی بر عقب‌نشینی‌نکردن دولت از ماجرای برگزاری کنسرت‌ها را ناشی از عتاب رئیس‌جمهوری و ترس از استیضاح علی مطهری تعبیر کرده است.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی شعار می‌داده‌اند: «غارت‌گر بیت‌المال مرگت باد ننگت باد. وزیر ارشاد ما خجالت خجالت. مدافعان حرم با داعشی می‌جنگند، منحرفان مجلس با این حرم می‌جنگند. پای شیطان از مشهد باید شود بریده، کنسرت لهوولعب، باید شود برچیده. حریم قدس مشهد جای لهوولعب نیست، در سایه این گنبد جای لهوولعب نیست».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: