آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 شهریور ماه 1395 = 27-08 2016

الان بازار "تنبل چشم‌ گرد" خیلی داغ است

به گزارش وقایع اتفاقیه، چند روز پیش فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران، خبر داد که به همت تلاش مداوم قاچاقچیان و البته نبود قوانین بازدارنده و نظارت‌های دقیق با داشتن پول می‌شود هر حیوانی را در کشور خرید و فروش کرد.

نقی میرزاکریمی گفت: وضعیت آن‌قدر بد است که هر کس بخواهد با 700 میلیون تومان حتی می‌تواند پاندا داشته باشد.» او درباره پاندا حرف می‌زند و ما به موارد عجیب‌تری بر‌می‌خوریم؛ حیواناتی که خیلی از ما حتی اسمشان را هم نشنیده‌ایم. یکی از آنها اسلو لوریس است؛ حیوانی کوچک که ظاهری شبیه میمون دارد. مسعود که رد او را از یکی از فروشنده‌های بازار پرنده‌فروشی خلیج‌فارس گرفته‌ایم این حیوان را به‌ عنوان جالب‌ترین حیوانی که در دست و بالش دارد، معرفی می‌کند.

او می‌گوید: من در مورد حیوانی مثل پاندا نشنیده‌ام که کسی خرید و فروش کند اما هیچ چیز در این بازار غیر‌ممکن نیست. اگر حاضر باشی خرج کنی برایت جور می‌کنند. الان بازار «تنبل چشم‌گرد» خیلی داغ است. همه عاشق ظاهر بامزه و حرکات کندش می‌شوند. این حیوان چون بی‌آزار و کوچک است بیشتر دختر خانم‌ها مشتری‌اش هستند. چند ماه پیش خانمی با من تماس گرفت که تا 20 میلیون هم حاضر بود برای خرید اسلو لوریس که در ایران همه آن را با نام تنبل می‌شناسند، بپردازد. می‌گفت فیلمش را در تلگرام دیده و عاشقش شده و حالا هر طور شده می‌خواهد یکی داشته باشد. من هم برایش ردیف کردم البته ارزان‌تر از آن چیزی که او دنبالش بود.

کامران صبوحی که دامپزشک و یکی از فعالان حقوق حیوانات است تا اسم اسلو لوریس را می‌شنود آهی می‌کشد و می‌گوید: خیلی از مشتری‌های این حیوان عاشق چهره مظلوم و چشم‌های غمگینش هستند. شاید واقعا اینها فقط ظاهر حیوان باشد اما باید بگویم اسلو لوریسی که برای نگهداری در خانه خریداری می‌شود واقعا ناراحت و غمگین است. شما نمی‌دانید چه بلایی سر این حیوان می‌آورند. اولا که اسلو خیلی هم بی‌آزار نیست؛ هم دندان‌های تیزی دارد و هم غدد سمی آسیب‌زننده. دندان‌های تیزی دارد و برای اینکه بی‌آزار به نظر برسد همان موقع که شکار می‌شود دندان‌هایش را می‌کشند؛ همچنین ناخن‌های بلندش را از ته در‌می‌آورند چون این حیوان با دست‌ها و چنگال‌هایش از درخت‌ها بالا می‌رود و روی درخت زندگی می‌کند اما در خانه دیگر نیازی به آنها ندارد. ضمنا اسلو لوریس یک حیوان شبرو است و نه‌تنها برای زندگی در خانه آفریده نشده بلکه باید شبروی کند. این حیوان در طول شب صدها متر راه می‌رود اما آیا امکان این کار برایش وجود دارد؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: