آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 شهریور ماه 1395 = 29-08 2016

سه تجمع صنفی در تهران، رشت و بروجرد

خبرگزاری هرانا ـ سه تجمع صنفی اعتراضی ظرف روز گذشته و امروز در شهرهای مختلف تشکیل شد. در تهران جمعی از فرهنگیان صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند. گروهی از کارگران خدماتی شهرداری شهر رشت، روز گذشته در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در یکی از میادین اصلی شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. حدود دویست نفر از کارگران شهرداری بروجرد نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی دست از کار کشیدند و مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، جمعی از فرهنگیان صبح امروز یکشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

معلمان مدارس غیردولتی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار یکسان سازی وضعیت حقوق، دستمزد و بیمه خود شدند.

همچنین جمعی از آموزش یاران نهضت سوادآموزی نیز برای چندمین بار در هفته‌های گذشته با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

روز گذشته انجام شد؛ تجمع کارگران خدماتی شهرداری رشت برای معوقات مزدی

به گزارش ایلنا، گروهی از کارگران خدماتی شهرداری شهر رشت، روز گذشته در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در یکی از میادین اصلی شهرتجمع کرده‌ند.

یکی از منابع خبری در استان گیلان گفت که این کارگران در مناطق مختلف شهر رشت به کار جمع آوری زباله مشغول کارند روز گذشته در اعتراض به معوقات مزدی خود مسیر «سبزه میدان» تا «میدان شهرداری» و «مسیر میدان صیقلان» را به نشانه اعتراض پیاده روی کرده اند.

براین اساس کارگران خدماتی شهرداری شهر رشت که در طی دست کم سه ماه گذشته دستمزد وحق بیمه آنان پرداخت نشده است بصورت حجمی تحت مسئولیت چندین پیمانکار بدون داشتن امیت شغلی مشغول کارند.

همچنین به نقل از کارگران خدماتی شهر داری شهر رشت گفته می شود بی توجه‌ای پیمانکاران به پرداخت مطالبات آنها ،باعث شده است تا در روزهای گذشته نیز مشابه چنین تجمع صنفی برپا شود.

طبق اظهارات آنان تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری های شهر رشت در حالی ادامه دارد که بر اساس شنیده‌ها ، شهرداری رشت سال جاری بیش از یک میلیارد تومان به مدیران زیر مجموعه خود پاداش داده است.

کارگران شهرداری بروجرد معوقات مزدی دارند؛ عضو شورای شهر بروجرد: مسئولان تهدید نکنند

به گزارش ایلنا، معوقات مزدی کارگران شهرداری بروجرد در ۶ ماه گذشته پرداخت نشده است. این در حالیست که عضو شورای شهر بروجرد می گوید: کارگران شهرداری همواره به دلیل پیگیری مطالبات با تهدید و اخراج مواجه شده اند.

روز گذشته حدود دویست نفر از کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی دست از کار کشیدند و مقابل شهرداری تجمع کردند.

از قرار معلوم، مطالبات مزدی این کارگران که در بخش‌های مختلف خدماتی و فضای سبز شهرداری بروجرد مشغول به کار هستند، در ۶ ماه گذشته پرداخت نشده است.

این کارگران پیش از این نیز بارها در اعتراض به معوقات مزدی خود تجمع کردند که تا کنون هیچ پاسخ روشنی از مقامات شهرداری بروجرد دریافت نکرده اند.

کارگران می گویند: “حق بیمه آنها نیز به تامین اجتماعی واریز نشده و در تعویض دفترچه‌های بیمه خود با مشکل مواجه هستند”.

ظاهرا شهرداری بروجرد علاوه بر عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران، مبلغ هنگفتی به تامین اجتماعی بدهکار است.

در همین رابطه «ناصر مرادی»، عضو شورای شهر بروجرد با انتقاد از برخورد امنیتی با کارگران و عدم پاسخگویی مسئولان به یک رسانه محلی گفت: “سال قبل کارگران شهرداری بروجرد در پی اعتراض به چند ماه حقوق معوقه تجمع کردند و وقتی پاسخی دریافت نکردند به سمت فرمانداری راهی شدند که متاسفانه تهدید شدند و چهار نفر از کارگرانی که در تجمع حضور داشتند از کار اخراج شدند که سه نفر از آنها با کلی دوندگی و شکایت دوباره به کار بازگشتند اما یک نفر از کارگران همچنان بیکار است”.

وی اضافه کرد: “مسئولین این کارگران را به عنوان اغتشاشگر عنوان می کنند در حالی که این کارگران خواستار حق و حقوق خود هستند و مسئولین بهتر است به جای تهدید کارگران، راه کار برای حل مشکلات ارائه دهند”.

به گفته وی همچنین امروز زمزمه هایی شنیده می شود که کارگرانی که امروز تجمع کرده اند دیگر حق بازگشت به کار در شهرداری بروجرد را ندارند و اغتشاشگر هستند.

مرادی اظهار داشت: “البته کارگران شهرداری بروجرد اعلام کرده اند که در صورت عدم توجه مسئولین شهرستانی، موضوع حقوق معوقه و مشکلات را از طریق وزارت کشوری پیگیری خواهند کرد”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: