آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 شهریور ماه 1395 = 31-08 2016

برکناری دیلما روسف؛ احنمال ناآرامی در برزیل

سناتورهای برزیل به برکناری دیلما روسف رای مثبت دادند. مجلس سنای برزیل امروز با شصت و یک رای موافق در برابر بیست رای مخالف، به برکناری دیلما روسف رئیس جمهور این کشور رای داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عزل روسف در دادگاه استیضاح مستلزم رأی موافق دست‌کم دو سوم از 81 سناتور برزیلی یعنی 54 رأی بود که مخالفان وی توانستند با هفت رأی بیشتر از حد نصاب مورد نیاز، او را برکنار کنند.

روسف به اتهام نقض قوانین مربوط به مسئولیت پذیری مالی در مدیریت بودجه دولت فدرال تعلیق و برکنار شد. وی همواره این اتهام را رد کرده است.

دیلما روسف روز دوشنبه در سخنان خود در جلسه سنای این کشور گفت: نتایج انتخابات سال 2014 بسیاری از احزاب مخالف را که برای ضربه زدن به ثبات دولت تلاش می کردند، خشمگین کرد.

روسف افزود: تصمیم برکناری من از قدرت بدون پایه و اساس قانونی اتخاذ شد و در این باره سازش نخواهم کرد. امروز من برای جرائمی محاکمه می شود که هرگز مرتکب آنها نشده ام.

هشدار معترضان به رأی سنای برزیل

درپی رأی مجلس سنای برزیل به برکناری همیشگی دیلما روسف از سمت ریاست جمهوری، حامیان وی در تجمعی اعتراض‌آمیز هشدار دادند که این تصمیم ممکن است به ناآرامی داخلی در این کشور منجر شود.

پس از اعلام رأی مجلس سنا به برکناری روسف، هواداران او در بیرون از ساختمان مجلس سنا در برازیلیا تجمع کردند. آنها با کوبیدن به طبل و سردادن شعار، رأی مجلس سنا و اقدام دولت میشل تمر در برکناری روسف را رد کردند.

این تصمیم نتیجه یک سال مبارزه است که قدرتمندترین اقتصاد آمریکای لاتین را فلج کرده و شکاف عمیقی میان مردم از هر نژاد و طبقه اجتماعی بوجود آورده است.



arzhang August 31, 2016 08:05 PM

خانم دیلما روسف برکنار شد یک بحث داغ سیاسی برزیلی هاست بیلیونها دلاری که آحمدی نژاد برای به قدرت رسیدن این خانم خرج کرد و حالا دود شده رفته به هوا را بگوکه کسی تو رژیم ایران از آن حرفی نمیزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: