آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 شهریور ماه 1395 = 30-08 2016

طرح امنیتی برای اختلال در پیام رسان تلگرام

آمدنیوز: فعالیت «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» و «معاونت فنی واجا» (وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی) برای اختلال در پیام‌رسان تلگرام و هدایت مردم به نرم‌افزارهای ساخته شده توسط این سازمان‌های امنیتی آغاز شده است.

در آخرین نمونه از این تلاش‌ها، معاون پژوهشکده فضای مجازی گفته است: «نرم‌افزارهای ایرانی مانند «سروش»، «سلام»، «بیسفون» و … که همگی ایرانی هستند، تمام امکانات تلگرام را دارا بوده و از ضریب امنیتی ۱۶ برابر بیشتر از تلگرام برخوردارند.»

«روح‌الله مؤمنی نسب» افزوده: در بستر تلگرام مخابره رمز صورت می‌گیرد و اطلاعات افراد به صورت پوشیده از تلفن‌های همراه آنها برداشت و به خارج از مرز انتقال داده می‌شود. این موضوع باعث ایجاد مشکلات امنیتی عمیق و جدی در کشور و نظام می‌شود؛ به همین دلیل تمام مسئولان کشور با فیلتر کردن نرم افزار تلگرام موافق هستند و لذا به‌زودی این نرم افزار فیلتر خواهد شد.

وی گفته: زمان دقیق فیلترینگ تلگرام مشخص نیست؛ عده‌ای معتقدند تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید این امر انجام شود.

بر اساس اطلاع خبرنگار «آمدنیوز»، کارشناسان سایبری «معاونت فنی» وزارت اطلاعات به همراه کارشناسان سایبری «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» به همراه کارشناسانی از وزارت دفاع، قرارگاه سایبری مشترکی را تشکیل داده‌اند (نام قرارگاه محفوظ) تا نسبت به فعالیت‌های مشترک مورد توافق دو سازمان اقدام کنند.

یکی از فعالیت‌های کارشناسان سایبری این قرارگاه، طراحی چندین پیام‌رسان است تا با نهایی شدن آن‌ها، با اختلال در پیام‌رسان تلگرام و تبلیغات مجازی نیروهای وابسته، کاربران فضای مجازی را به این پیام‌رسان‌ها سوق دهند.

تعدادی از این پیام‌رسان‌ها مانند «بیسفون» در اختیار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و تعدادی دیگر مانند «سروش» در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد و اطلاعات رد و بدل شده در سرورهای مخصوصی این قرارگاه ذخیره و از آن بهره‌برداری امنیتی (بازداتش، رصد، عملیات و ...) صورت خواهد گرفت.

تاکنون «ابوالحسن فیروزآبادی» رییس مرکز ملی فضای مجازی با این اقدام نیروهای امنیتی و فیلترینگ تلگرام، مخالفت کرده، به طوری‌که خشم «حسین طائب» از این اقدام فیروزآبادی برانگیخته شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: