آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 شهریور ماه 1395 = 30-08 2016

اخبار ضد و نقیض در باره مرگ کریم اف

اخبار ضد و نقیض در باره مرگ اسلام کریم ا ف رئیس جمهور ۷۸ ساله ازبکستان انتشار یافته و این در حالی است که هنوز مقامات این کشور این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرده اند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری ازبکستان خبر فوت رئیس جمهور این کشور را که به مدت ۲۶ سال اداره امور این کشور را برعهده داشت، گزارش داده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی روسیه نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس تدابیر امنیتی را تشدید کرده اند و نیروهای پلیس در مناطق حساس و مهم شهرهای مختلف این کشور مستقر شده اند.

«اسلام عبدالغنی یویچ کریم اوف» که در سمرقند از پدر و مادرتاجیک بدنیا آمده، در رشته های اقتصاد و مهندسی مکانیک در مدرسه پلی تکنیک آسیای میانه و انستیتو اقتصاد ملی تاشکند زمان شوروی سابق تحصیل کرده است.

وی سال ۱۹۸۳ به عنوان وزیر اقتصاد ازبکستان این جمهوری وقت شوروی و سپس سال ۱۹۸۶ نایب رئیس شورای وزیران و رئیس اداره برنامه ریزی دولتی ازبکستان شد.

کریم اوف که از سال ۱۹۸۹ دبیر اول حزب کمونیست ازبکستان و سپس ۲۴ مارس ۱۹۹۰ به عنوان رئیس جمهور ی انتخاب شد، سال ۱۹۹۱ استقلال این جمهوری را از شوروی اعلام کرد و چندی بعد نیز در اولین انتخابات این کشور با بدست آوردن ۶۸٪ آرا نخستین رییس جمهوری کشور مستقل ازبکستان شد که تاکنون قدرت را در دست دارد.

ازبکستان در آسیای میانه دارای مرز مشترک با افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، و قزاقستان به پایتختی تاشکند است که ۴۷۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: