آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 شهریور ماه 1395 = 30-08 2016

بحران سوریه می تواند منطقه را به آتش بکشد

رییس جمهور فرانسه امروز به ترکیه در مورد ادامه مداخله نظامی در سوریه هشدار داد و خواستار قطع فوری عملیات آنکارا در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند گفت: دخالت کشورهای دیگر از جمله ترکیه در سوریه تنها باعث افزایش تنش ها و جنگ خواهد شد و می تواند منطقه را به آتش بکشد.

رئیس جمهور فرانسه که در نشست سالانه سفرای این کشور در پاریس سخنرانی می کرد، تصریح کرد: امنیت اروپا و جهان در گرو پایان یافتن جنگها و بحرانها در خاورمیانه است.

فرانسوا اولاند از رژیم تهران نیز خواست از تنش آفرینی در منطقه خودداری کند و گفت: اگر رژیم ایران می خواهد وارد جامعه بین المللی شود، باید در آرام کردن وضعیت منطقه مشارکت داشته باشد.

وی در مورد نقش مسکو در سوریه نیز خاطرنشان کرد: روسیه با اقدامات خود به رژیم بشار اسد کمک می‌ کند، این در حالیست که جنایات اسد نمی‌ تواند بدون مجازات باقی بماند.



عباس August 30, 2016 09:19 PM

تا زمانی که اروپا و آمریکا تماشاگر این فاجعه هستند کاری از پیش نمیبرند و نشستن و اولتماتوم دادن و فحش و ناسزا گفتن کمکی به فاجعه انسانی سوریه نخواهد کرد و اگر فرانسه جدی است باید بجای این حرفها وارد عمل شود و به مخالفان بشار اسد و کردها کمک برساند نه اینکه فقط رتوریک از راه دور داشته باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang August 31, 2016 01:50 AM

کمک به گروهای مخالف بشار اسد اگر غیر ممکن نباشه همچین آسان هم نیست در سوریه ۹۸ گروه مخالف اسد هستند که خواهان دولت سکولاری هستند یک گروه اسلامی هست الجیش که شامل روحانیان وآخوندا سنی دوستان برادران آخوانی هستند دو گروه تروریست اسلامی النصره و داعش که گروه داعش کاری به بشار اسد نداره ولی گروه النصر خیلی فعال هست بر ضد اسد و با مخالفان بشار اسد هم رابطه برقرار کرده مثل دشمن تو دست من هست مشکل کردها این هست نمیتوانند کشور مستقلی داشته باشند چون مرزش قفل هست و به دنیا ازاد وصل نیست مگر اینکه یکی از کشورهای همسایه با انها مهربان باشه فرضا نفت انها را به دنیا بفروشه مثل کشورهای اسیای مرکزی که ترکیه به انها کمک میکنه و گرنه کشور کردستان یک کشور بدبخت میمانه مثل افغانستان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: