آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 شهریور ماه 1395 = 30-08 2016

وخامت حال زندانی دو تابعیتی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – هما هودفر، پرفسور ۶۵ ساله ایرانی-کانادایی زندانی در ایران به دلیل «از دست دادن سریع سلامتش» در بیمارستان بستری شده است. خانواده وی روز جاری در بیانیه‌ای اعلام کردند به گفته مقامات ایران، وی به سختی می‌تواند راه برود و صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هما هودفر، پرفسور ۶۵ ساله ایرانی-کانادایی که حدود سه ماه پیش در ایران دستگیر شد، با توجه به وخامت حالش، در بیمارستان بستری شده است.

خانواده هودفر در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفتند: “مقامات ایران به آن‌ها اطلاع داده‌اند خانم هودفر به دلیل «از دست دادن سریع سلامتش» در بیمارستان بستری شده است. وی به سختی می‌تواند راه برود و صحبت کند.”

بنا بر این بیانیه، این استاد دانشگاه کونکوردیای کانادا، دچار «سرگیجه‌‌های شدید و ضعف مفرط» شده و از «سردردهای تشنجی مزمن» رنج می‌برد.

آماندا قهرمانی، برادرزاده پروفسور هودفر و نماینده قانونی وی در کانادا دراین‌باره گفت: “این اخبار نگران کننده از وخامت حال و بستری شدن پروفسور هما هودفر، انتخابی برای ما جز رسانه‌ای کردن این عدالت هجو‌آمیز در سطح گسترده باقی نگذاشته است. چراکه برای ما روشن شده، مقامات ایران سلامت پروفسور هودفر را در اولویت قرار نداده و هیچ قصدی برای احترام به حقوق وی حتی تحت قوانین خود ایران ندارند.”

این خانواده می‌گویند، حکومت ایران در برخورد با پرونده خانم هودفر چندین مورد از قوانین خودش را نیز نقض کرده است. از جمله این‌که اتهامات و اطلاعات پرونده، قبل از آن که به وکیلش ابلاغ شود، در رسانه‌های داخلی کشور منتشر شده و گویا از دست قاضی پرونده و مقامات قضایی ایران نیز کاری ساخته نیست.

خانواده هودفر نگرانند، نگهداری طولانی مدت وی در سلول انفرادی، خانم هودفر را به نقطه ای برساند که مجبور شود تن به اعترافات غیرواقعی دهد.

هما هودفر، ۶۵ ساله و متولد ایران است. اما مدت ۳۰ سال است که در شهر مونترئال کشور کانادا زندگی می‌کند. وی که برای دیدار خانواده و انجام تحقیقات در ماه فوریه به ایران سفر کرده بود، اندکی پیش از بازگشت به خانه اش در مونترئال، در ماه مارس توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد.

خانواده این شهروند ایرانی-کانادایی که دارای شهروندی کشور ایرلند نیز هست، از دولت‌های کانادا و ایرلند خواسته‌اند برای آزادی وی اقدام کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: