آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 شهریور ماه 1395 = 31-08 2016

حشمت‌الله طبرزدی: قاضی گفت «چرت و پرت نگو!»

امروز ۴ شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ خورشیدی با آقای مقیمی وکیل محترم به شعبه‌ی ۲۶ دادگاه امنیتی موسوم به دادگاه انقلاب مراجعه کردم. پیشتر وزارت اطلاعات از طریق بازپرسی مقدسی، کیفرخواستی برایم صادر کرد و من را به تبانی علیه امنیت کشور (۵ سال حبس) و تبلیغ علیه نظام (۱ تا ۳ سال حبس) متهم کرده بود. بیانیه‌ها، مصاحبه‌ها، کمپین حقوق بشر، کمپین حق انتخاب آزاد، کمپین معیشت و همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر، از موارد استنادی وزارت اطلاعات برای ایراد اتهامات غیرقانونی مذکور علیه من است.

پیشاپیش نتیجه‌ی چنین دادگاه‌هایی را می‌دانم. برای این که از ۲۲ سال پیش تا کنون درگیر آن‌ها بوده‌ام. در همین دادگاه موسوم به انقلاب، قاضی حقانی، سلیمی، قاضی حداد، زارع دهنوی، قاضی پیرعباس و اینک قاضی احمدزاده را تجربه کرده‌ام.

ضمن این که مطابق اصول متعدد قانون اساسی و اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر، آزادی بیان و به ویژه فعالیت‌های مذکور از حقوق اولیه و اساسی هر شهروندی است. پس عناوین اتهامی و جرایم انتسابی، قانونی نیست. فرایند بازداشت، نحوه‌ی نگهداری و نحوه‌ی رسیدگی در به اصطلاح دادگاه انقلاب، هیچ یک قانونی نیست و آیین دادرسی همواره زیر پا گذاشته شده و به ویژه مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی، جرایم سیاسی باید در دادگاه صالحه با حضور هیئت منصفه و به صورت علنی باید برگزار شود.

من این موارد را با افکار عمومی در میان خواهم گذاشت و از حق انسانی و شهروندی‌ام دفاع می‌کنم. در شرایط کنونی فقط قانون زور حاکم است و من در اعتراض به این قانون شکنی‌ها، در مراحل بازپرسی، بازجویی و دادگاه غیر علنی، برای خود حق سکوت که حقی است که قانون به رسمیت شناخته است را محفوظ داشته و می‌دارم. نخواسته‌ام به این زور، وجاهت قانونی بدهم. زندان و انفرادی برایم بسیار راحت از حضور در چنین محاکم و مشروعیت دادن به آن است که نداده و نمی‌دهم.

در جلسه‌ی امروز وقتی در پاسخ به آقای احمدزاده اعلام کردم که به عنوان اعتراض، سکوت کرده و نه چیزی می‌نویسم و نه امضا می‌کنم، گفت: «ما به این چرت و پرت‌ها کاری نداریم!؟»

حال با این نحو برخورد، پیشاپیش و همانگونه که انتظار داشتم، نتیجه‌ی جلسه‌ای که به عنوان «دادگاه» برگزار شد، معلوم است اما من دفاع خود در برابر افکار عمومی را به زمان قطعیت یافتن حکم و مرحله‌ی اجرا انجام داده و ناگفته‌های زیادی را بر ملا خواهم کرد.

منبع: سایت سحام نیوز



ghasem September 1, 2016 08:35 PM

عنوان ما به این چرتو پرت ها کاری نداریم را فقط یک قاضی بی سواد و بی ادب بکار میبرد چرا که در برابر بزرگ مردی مانند آقای طبرزدی اینگونه سخن گفتن وقاحت میخواهد که قاضی بی سواد از ان کاملا برخوردار است چنین قاضی کودنی حکم میدهد که این مرد محترم سالها باید زندانی شود راستی ما ملت چه بلای به سرمان آماده که باید این ظلمها را ناظر باشیم و سکوت کنیم ؟باید راه مبارزه را آموخت و مشت محکمی به دهان استبداد زد راه دیگری وجود ندارد به امید آزادی ملت ستم کشیده ایران سر نگون باد حکومت کثیف و دزد و قاتل آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود سعد سلمان September 2, 2016 08:35 PM

حشمت طبرزدی از معدود مبارزان ایرانی است که دفاع از حقوق بشر را به عنوان راه مبارزه برگزیده۰ دفاع از او که دفاع از حقوق انسانی همه ماست وظیفه ای همگانی است۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 3, 2016 03:29 AM

آقای حشمت الله طبرزدی،

پس از سی‌ و هفت سال شما چنان از "قانون اساسی‌ اسلامی" و قوانین حقوق بشر" در چهار چوب این رژیم سخن می‌‌گویید گویی از اینکه این رژیم به هیچ "قانونی‌" پایبند نیست اطلاع ندارید جریان شما جریان رای من کو می‌باشد مگر در جمهوری اسلامی رای و قانون وجود دارد که شما در چنین رژیمی‌ از حق خود و حقوق خود سخن میگویید و طلب و انتظار قانونمندی از این رژیم دارید؟

رژیم خیلی‌‌ها را بر سر کمتر از آنچه که شما می‌گویید و می‌‌نوسید سر به نیست می‌کند پرسشی که مطرح است این است که چگونه است شما همچنان می‌گویید و می‌‌نوسید و مدعی هستید که دارید از "حق و حقوق و قانون ی" که باید به شما تعلق پیدا کند دفاع می‌‌کنید و رژیم هم میگذارد که شما به این موش و گربه بازی ادامه دهید؟ شاید دلیلش این است که سود امثال شما برای رژیم بیش از ضرر شما می‌‌باشد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: