آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 شهریور ماه 1395 = 16-09 2016

وخامت حال دو برادر هنرمند در شکنجه گاه اوین

حال جسمی دو برادر هنرمند زندانی که از ۱۸ شهریور در اعتصاب غذا هستند وخیم توصیف شده است. مهدی و حسین رجبیان برای گذراندن حکم سه سال حبس تعزیری‌شان از ۱۶ خرداد ماه در زندان اوین به سر می‌برند.

به گزارش دویچه وله، مهدی و حسین رجبیان دو برادر هنرمند زندانی که از ۱۸ شهریور (۸ سپتامبر) در اعتصاب غذا به سر می‌برند، در وضعیت خطرناک جسمانی قرار دارند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر با اعلام این خبر افزوده که این دو برادر در زندان به عفونت خونی مبتلا شده‌اند.

مهدی رجبیان پیش از زندان مشکوک به ابتلا به بیماری ام‌اس بود. او پس از بحث با دادیار زندان درباره لزوم مرخصی استعلاجی به طور ناگهانی به بند دیگری منتقل شد و به این ترتیب دو برادر از هم جدا شدند. از همان زمان هر دو در اعتراض به این وضع و نیز عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

یکی از نزدیکان خانواده رجبیان به سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفته است ابتلای مهدی رجبیان به بیماری ام‌اس در اثر بازجویی‌های مکرر و فشارهایی بوده که او متحمل شده است.

مهدی و حسین رجبیان، بنیان‌گذاران سایت "برگ موزیک" در سال ۱۳۹۲، پس از ساخت فیلم حسین رجبیان که با مجوز ارشاد تهیه، اما بدون مجوز پخش شده بود، دستگیر شده بودند. مهدی رجبیان نیز در آن زمان مشغول تهیه آلبومی با عنوان "تاریخ ایران به روایت سه‌تار" بود که در آن جنگ‌های ایران در طول تاریخ با ساز سه‌تار روایت شده است.

این دو برادر پس از دو ماه حبس انفرادی به قید وثیقه آزاد شدند، اما در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آنان را به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی محکوم کرد.

این حکم در اسفند ماه ۱۳۹۴ در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی تغییر کرد و جریمه نقدی عینا تایید شد. مهدی و حسین رجبیان روز یکشنبه ۱۶ خرداد (۵ ژوئن) ۱۳۹۵ برای گذراندن حکم حبسشان راهی زندان اوین شدند.



اردلان September 8, 2016 06:42 AM

زندانهای ایران شده عبادتگاه مردم دلیلش هم کاملا روشن هست شخصیت های فرهنگی، هنری وعلمی که حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی با این رژیم جنایتکار مماشات کنند و هرگز حاضر نشدنند به مردم پشت کنند، از نظر ملاها مرتد و گناهکار شناخته شده اند و باید به زندان بروند! یک ایران درود بر مهدی و حسین رجبیان این دو هنرمند و دیگر زندانیان سیاسی شایسته، شرافتمند و مردمی که زندان و شکنجه را بخاطر دفاع از فرهنگ و هنر و علم این آب و خاک ترجیح دادند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: