آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 شهریور ماه 1395 = 08-09 2016

درگیری شدید در زندان اوین/تبعید یک زندانی

تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین توسط جمعی از محبوس مالی این بند مورد تمسخر، اهانت و ضرب‌وشتم قرار گرفتند.

به گزارش سحام نیوز، شب گذشته به هنگام پخش فیلمی در زندان، زندانیان عادی بند ۸ که عمدتا زندانیان مربوط به جرائم کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، جیب‌برها و سارقین خیابانی هستند، شروع به هتک حرمت و اهانت به زندانیان سیاسی نمودند.

این زندانیان با تمسخر زندانیان سیاسی و ایجاد درگیری، موجبات آزار و اذیت زندانیان سیاسی را فراهم کردند که در این میان «بهنام موسیوند» مورد ضرب‌وشتم این زندانیان قرار گرفت و سرش از جانب یکی از زندانیان مالی، با شکستگی مواجه شد.

«بهنام موسیوند» پس از بخیه‌ی سر، مجددا به بند ۸ بازگردانده شد و با وجود سرگیجه و تعریق، مورد مداوای خاصی قرار نگرفت و از عکس‌برداری و انجام آزمایشات معمول، ممانعت به عمل آمد.

«علی شعبانی» زندانی مربوط به جرائم کلاهبرداری که سابقا از کارمندان سپاه پاسداران بوده، عامل اصلی این درگیری بوده است.

«علی معزی» نیز که از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین است، به خاطر اعتراض به درگیری و هتاکی‌های صورت گرفته به زندانیان سیاسی، صبح امروز به زندان رجایی‌شهر تبعید شد.

معزی از مشکلات حاد روده رنج می‌برد و خونریزی‌های مکرر موجب ضعف جسمانی وی شده است.

مشکلات زندانیان سیاسی این بند از زمانی بیشتر شد که تعدادی زندانی تازه وارد، که از اراذل و سارقین خیابانی بودند، به این بند منتقل شده و بی‌باکانه و بدون نگرانی از پاسخ‌گویی، به اهانت و اذیت آزار زندانیان سیاسی پرداختند.

بر اساس این گزارش، «بهنام موسیوند» اعلام کرده تا زمان رسیدگی به وضعیتش، در اعتصاب غذا به سر خواهد برد. وی از شب گذشته پس از بازگشت به بند ۸ زندان اوین، اعتصاب غذای خود را آغاز نموده است.

هم‌چنین تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین، در پی اتفاقات شب گذشته و عدم رسیدگی مسئولین به ضرب‌وشتم «بهنام موسیوند»، اعلام کردند تا زمان رسیدگی به خواسته‌های‌شان، از ارائه آمار روتین روزانه خودداری می‌کنند. این زندانیان، خواهان تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان عادی و مجرمین خطرناک شده‌اند.

پس از درگیری‌های شب پانزدهم شهریور در بند ۸ زندان اوین، «علی شعبانی» عامل این درگیری، بدون هیچ‌گونه تنبیهی به اتاق خود بازگردانده و در شرایط قبلی ساکن شد. در حالی که «علی معزی» زندانی سیاسی سابق به جهت اعتراض به خشونت پیش آمده از بند ۸ منتقل و به زندان رجایی‌شهر تبعید گردید.

تا لحظه تنظیم این خبر، زندانیان ساکن در زندان رجایی‌شهر ورود «علی معزی» به این زندان را تأیید نکرده‌اند و همین امر موجب نگرانی از شرایط وی شده است.

«سلمانی» مسئول جدید بند ۸ زندان اوین، که سابقه اعمال فشار بر زندانیان را نیز در کارنامه خود دارد، آن دسته از زندانیان معترض که خواهان تفکیک زندانیان در این بند هستند را، تهدید به تبعید نموده است.

وضعیت زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین وخیم گزارش شده و با ورود تعداد زیادی از زندانیان خطرناک، بیم آن می‌رود که درگیری‌ها مجددا تکرار و فشار بر زندانیان سیاسی این بند افزایش یابد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: