آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 شهریور ماه 1395 = 13-09 2016

مخالف سرسخت ملاها مشاور امنیت ملی ترامپ

جیمز وولسی، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مشاور دونالد ترامپ در امور امنیت ملی می‌شود. او به برخی مواضع نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگاهی انتقادی دارد.

به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ تلاش می‌کند مشاوران کارکشته‌تری را برای خود دست و پا کند. در میان کارشناسان برجسته آمریکا، این جیمز وولسی، رئیس سابق سیا است که حالا قرار است مشاور ترامپ در امور امنیتی شود و به سوالات او درباره امنیت ملی پاسخ دهد.

او در این باره به کانال تلویزیونی CNN گفته است که حامی طرح ترامپ برای افزایش بودجه دفاعی آمریکاست، اما نسبت به برخی دیگر از طرح‌های ترامپ انتقاد دارد.

رئیس سابق سیا در این رابطه به سخنان ترامپ درباره ندادن اجازه ورود مسلمانان به آمریکا اشاره کرد و آن را "تصمیمی نامناسب" دانست.

جیمز وولسی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ و در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون رئیس سازمان سیا و از حامیان حمله به عراق بود. او مدافع این نظریه بود که صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق در حملات یازده سپتامبر دست داشته است، نظریه‌ای که بعدها عدم صحت آن روشن شد.



arzhang September 14, 2016 03:02 AM

صدام دشمن اسلام و تروریستهای اسلامی بود وتروریستهای اسلامی مثل بن لادن یا آخوندا از صدام میترسیدن آیا شما دیدید آخوندا یک بار بر ضد صدام تظاهرات خیابانی راه بیاندازند ؟ ولی دیواری کوتاه تر از اسراییل پیدا نکرده بودن هر هفته تظاهرات مرگ بر اسراییل را میانداختند بعد از حادثه سپتامبر۱۱ آمریکا برای نابودی گروه القاعده به افغانستان لشگر کشید که نمیدونم کار درستی بود یا راه دیگری وجود داشت برای سرنگونی القاعده ولی این امریکا را مجبور کرد برای سرنگونی صدام به عراق حمله کند چون صدام معروف بود از استفاده بمب های شیمیایی و میترسیدن به سربازان امریکا در افغانستان حمله شیمیایی کند که از فاجعه سپتامبر ۱۱ هم خطرناکتر بود آمریکا اول امیدوار بود از سازمان ملل از قانون بند ۷ اجازه حمله عراق بگیره چون صدام وانمود میکرد که داره بمب اتم میسازه که بعدا فهمیدیم دروغ بود فقط برای ترساندن آخوندا ایران که چشم به نفت عراق داشتن این وانمودها را میکرد که روسیه چنین اجازه ای به امریکا نداد ولی اخرش امریکا از یک قانون دیگر سازمان ملل استفاده کرد که میگه اگر کشوری امنیت ترا به خطر داره میاندازه این حق به تو میده که به ان کشور حمله جنگی کنی قانونی که صدام از ان استفاده کرد و به ایران حمله کرد یا اسراییل استفاده کرد به نیروگاه اتمی صدام حمله کرد یا ترکیه داره استفاده میکنه به کردها حمله میکنه یا عربستان در یمن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: