آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 شهریور ماه 1395 = 18-09 2016

حزب بیگانه‌ ستیز در مجلس نمایندگان آلمان

رادیو فرانسه: در انتخابات مجلس نمایندگان برلین (سنا) که امروز برگزار شد، حزب دموکرات مسیحی به رهبری خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با کسب ١٨درصد آرای شهروندان به بدترین نتیجه رسید. در مقابل، حزب بیگانه ستیز "آلترناتیو برای آلمان" به عنوان سرسخت‌ترین مخالف سیاست پناهندگی خانم مرکل، با کسب حدود ١٢درصد آرای مردم برای نخستین بار به پارلمان برلین راه یافت.

نخستین شمارش آراء پس از بسته شدن حوزه‌های انتخاباتی نشان می دهد که "حزب سوسیال مسیحی" 23 درصد، "سبزها" 16،5 درصد، "چپ‌ها" 15،5 تا 16،5 درصد، و "حزب دموکرات آزاد" 6،5 درصد، رأی آورده‌اند.

دولت و شهرداری برلین تاکنون با ائتلاف دو حزب "سوسیال دموکرات" و "دموکرات مسیحی" اداره می شد، اما شهردار و رئیس دولت محلی پیش از انتخابات اعلام کرد که حاضر به ادامه ائتلاف با حزبی که رهبری آن را خانم مرکل به عهده دارد نیست.

ناظران پیش‌بینی می کنند که دولت آینده برلین، از طریق ائتلاف ٣ حزب "سوسیال دموکرات"، "چپ‌ها" و "سبزها" تشکیل شود، زیرا آن ها روی هم حدود 55 درصد آرای شهروندان برلین را کسب کرده‌اند.

مشارکت بالا

بیش از 60 درصد از دو و نیم میلیون واجدین شرکت در انتخابات، امروز برای گزینش نمایندگان "سنای برلین" به پای صندوق‌های رأی رفتند. این رقم بالاتر از میزان مشارکت در سال 2011 بود. "سنای برلین" بر کار دولت ایالتی نظارت دارد و شهردار برلین را برمی‌گزیند. پایتخت آلمان به صورت یک ایالت مستقل اداره می‌شود.

«بحران پناهندگی»، «امنیت داخلی» و «سرنوشت ایجاد فرودگاه بین‌المللی برلین»، از مهمترین موضوع‌هائی بودند که بر انتخابات برلین سایه افکندند.

حزب بیگانه ستیز "آلترناتیو برای آلمان" که برای نخستین بار به سنای برلین راه یافت، پیش‌تر در 9 ایالت از 16 ایالت آلمان، به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته است. این حزب با موفقیت در انتخابات امروز، شانس خود را برای تبدیل شدن به نیروی سوم در مجلس فدرال آلمان باز هم افزایش داده است.

انتخابات مجلس فدرال، به عنوان نهاد قانون گذاری برای سراسر آلمان، یکسال دیگر برگزار می شود و در پی آن تکلیف صدراعظم و دولت جدید آلمان نیز روشن خواهد شد.

خطر نژادپرستی برای آلمان

،«بستن مرزهای آلمان به روی پناهجویان»، «کاهش خدمات به خارجیان» و «مبارزه با اسلام گرائی در آلمان و اروپا مهم ترین هدف‌های اعلام شده حزب "آلترناتیو برای آلمان" است.

در پی ورود نزدیک به یک میلیون و یکصدهزار مهاجر به آلمان در سال گذشته، این حزب نوظهور توانست با همین شعارهای عوام‌فریبانه و مخالف قانون اساسی آلمان، بخش مهمی از مردم این کشور را به سوی خود جذب کند. تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که دست کم 14 درصد مردم سراسر آلمان از این حزب پشتیبانی می کنند.

مخالفان حزب "آلترناتیو برای آلمان"، گرایش‌های بیگانه ستیزانه این حزب را برای سیستم سیاسی، اقتصاد و زندگی اجتماعی آلمان خطرناک می‌دانند. تاکنون دست کم 3 تن از رهبران اصلی این حزب در شهرهای فلنسبورگ، ماینس و برمن، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته‌اند. یک روز پیش از برگزاری انتخابات برلین نیز، خودروی خانم "فراکه پتری" رئیس حزب "آلترناتیو" در شهر لایپزیک به آتش کشیده شد.

بامداد امروز، جریان نوظهوری به نام "انجمن حفاظت از حکومت قانون و آزادی" اعلامیه هائی را به صندوق های پستی اکثریت ساکنان برلین انداخت که در آن نسبت به «مهاجرت های میلیونی»، «افزایش جرایم خارجیان» و «خشونت ضدآلمانی»، هشدار داده می‌شد.

در این اعلامیه مردم برلین دعوت شده بودند که برای مبارزه با این خطرات، به حزب "آلترناتیو برای آلمان" رأی بدهند. برلین دارای حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت است.



seek September 19, 2016 09:26 AM

اسلام یک نژاد نیست ،بنابراین اسلام ستیزی و ضد اسلام بودن هیچ ربطی به نژادپرستی ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: