آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 شهریور ماه 1395 = 19-09 2016

روسیه؛ انتخابات پوتین/مشارکت پايين و تقلب

بهارنیوز: در انتخابات پارلمانی روسیه، احزاب حامی ولادیمیر پوتین، بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب روسیه متحد به رهبری دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه و مورد حمایت پوتین با به دست آوردن حدود ۵۰ درصد از آرا فاصله زیادی با احزاب دیگر دارد. با وجود این میزان مشارکت به پایین‌ترین اندازه خود در تاریخ انتخابات پارلمانی روسیه رسیده و همچنین موارد تقلب انتخاباتی گزارش شده است. آقای پوتین در آستانه انتخابات خواهان مشارکت مردم برای "ثبات" در کشور شده بود. هواداران احزاب مخالف اعتماد خود را به عملکرد پارلمان که کاملا در اختیار هواداران دولت است، از دست داده‌اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد با شمارش نیمی از آرا حزب حاکم روسیه واحد 53/20 درصد آرا را کسب می کند. به گزارش ایرنا، به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، احزاب لیبرال دمکرات 14/15با درصد و کمونیست 14/12 درصد در مکان های دوم و سوم آرای انتخابات برگزار شده دیروز قرار می گیرند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، حزب روسیه عادل هم 6/21 درصد آرا را کسب می کند و احزاب دیگر که کمتر از حد نصاب پنج درصد آرا کسب می کنند به دور هشتم دوما راه نمی یابند.
به این ترتیب حزب روسیه واحد اکثریت پارلمانی را کسب می کند و اگر بتواند این نتیجه را تا پایان شمارش آرا حفظ کند می تواند لوایح و طرح های قانونی را بدون نیاز به ائتلاف با احزاب دیگر پارلمانی به تصویب برساند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حضور در ستاد انتخاباتی روسیه واحد، این حزب را عامل ثبات بخش قدرتمند در حیات سیاسی روسیه خواند.
وی گفت: از این که ساختاری ایجاد شده و به تثبیت اوضاع سیاسی و توسعه کشور می پردازد و در تصمیم گیری های مهم شرکت می کند خرسندم. پوتین گفت: هرچند در مورد تصمیم ها ممکن است اختلاف وجود داشته باشد، اما برای میان مدت و درازمدت هدف گیری شده است.

هنوز میزان قطعی در صد شرکت کنندگان در انتخابات نسبت به واجدان شرایط رای دادن اعلام نشده است. انتخابات روز یکشنبه در 94 هزار و 500 حوزه داخل فدراسیون روسیه و 364 صندوق در 145 کشور جهان برای اخذ رای از حدود 111 میلیون و 820 هزار واجد شرایط در انتخابات دوما برگزار شد.
در انتخابات این دوره دوما نامزدهای معرفی شده از سوی 14 حزب که توانسته بودند شرط الزامی ارائه امضای 200 هزار طرفدار را ارائه کنندو همچنین گروه مستقل ها برای کسب 450 کرسی رقابت کردند.

روسیه واحد که اکنون دیمیتری مدودیف نخست وزیر رهبری آن را برعهده دارد و ولادیمیر پوتین با سه دوره مسئولیت ریاست جمهوری برترین چهره این حزب است، دور قبلی دوما 238 کرسی برابر با 52،9 درصد در اختیار داشت و سپس احزاب کمونیست با 92 نماینده، روسیه عادل با 64 کرسی و لیبرال دموکرات صاحب 56 کرسی بودند.

دوما یا مجلس سفلی با 450 کرسی مسئولیت تصویب قوانین، نظارت بر کار دولت، گزارش گیری از برنامه های وزیران را بر عهده دارد و مصوبات این مجلس به شورای فدراسیون روسیه به عنوان سنا یا علیا با 178 نماینده فرستاده می شود که در صورت تائید و سپس امضای رئیس جمهوری اعتبار اجرایی می یابد و ترکیب این دو مجلس عنوان پارلمان فدراسیون روسیه را دارد. روسیه با حدود 17 میلیون و 75 هزار کیلومتر مربع گستردگی واقع در شمال اوراسیا، نزدیک دو برابر کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیشتر از یک دوم قاره آفریقا است و با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، سیاه و بالتیک مرز آبی و با 14 کشور آسیایی و اروپایی نیز مرز زمینی دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: