آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 شهریور ماه 1395 = 19-09 2016

وام 3 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان به 5 نفر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گزارش‌هایی درباره انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد، گفت:‌ برای شفاف سازی وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند تحقیق و تفحص و ورود جدی قوه قضائیه هستیم.

به گزارش مشرق، اتفاقات اخیر در صندوق ذخیره فرهنگیان نه تنها به یکی از مهمترین اخبار آموزش‌وپرورش در ماه گذشته تبدیل شده است بلکه ابهامات بسیاری را برای جامعه یک میلیون نفری فرهنگیان کشور در رابطه با عملکرد صندوق ذخیره و تخلفات مالی احتمالی ایجاد کرده است.

طی هفته‌های گذشته اخبار مختلفی در رابطه با عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد که اغلب آنها از تخلفات مالی حکایت داشت، برخی نمایندگان مجلس، از تخلف 6 تا 8 هزار میلیاردی سخن می‌گویند اما شهاب الدین غندالی به صراحت تخلف 68 هزار میلیاردی را تکذیب می‌کند.

از میان اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مرتضی حاجی که خود قبلاً وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات بوده و شهاب الدین غندالی در آن زمان معاون وی بوده است، به دفاع تمام قد از صندوق ذخیره پرداخته و تخلفات احتمالی را مربوط به دولت قبل می‌داند.

از سوی دیگر شهاب الدین غندالی به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از وام‌ 3 هزار میلیاردی بانک سرمایه به 5 نفر خبر می‌دهد که به دلیل عدم اخذ وثیقه‌های کافی، بازگرداندن آنها دشوار است.

البته بانک سرمایه مبهم‌ترین وضعیت را در زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان دارد و بیشترین اصرار نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص روشن شدن وضعیت مالی این بانک است چراکه بانک سرمایه عنوان بانک خدمتگزار به فرهنگیان تأسیس شد اما مزایای آن به افراد خاص می‌رسد.

در گیرودار اخبار متعدد از تخلفات مالی صندوق ذخیره فرهنگیان اینبار خبر دیگری مبنی بر تغییر اعضای هیئت مدیره صندوق به گوش رسید. براساس این اخبر اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان شامل شهاب‌الدین غندالی (مدیر عامل)، روح الله عالمی (رئیس هیئت مدیره)، بهروز امید علی، رحیم اسماعیلی دانا، سید محسن گلدانساز و سید احمد زرهانی بودند و نفر هفتمی که نامی از او مشخص نیست، به جز روح‌الله عالمی تغییر کرده‌اند.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأیید تغییر اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید:هیئت مدیره روی کاغذ تغییر کرده و از 7 نفر قبلی 6 نفر تعویض و یک نفر از قبل باقی مانده است تا مجموعاً هفت نفر شوند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، صندوق ذخیره فرهنگیان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند:درباره هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، بدین وسیله اعلام می‌دارد که این هیئت مدیره کماکان و باقوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تا لحظه تنظیم این خبر تمام شایعات مطرح شده پیرامون موسسه تکذیب می‌شود.

وام 3 هزار میلیاردی بانک صندوق فرهنگیان به 5 نفر

با وجود تکذیب این خبر از سوی صندوق ذخیره، شهاب الدین غندالی مدیرعامل این صندوق در اظهارنظری با پذیرش تغییر دراین صندوق می‌گوید:‌ در جلسه هفته گذشته هیئت امنا، پنج نفر از اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره باقی ماندند و پنج نفر دیگر تغییر کردند.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید:‌ در رابطه با تغییر اعضای هیئت مدیره صندوق گزارش‌هایی شنیده می‌شود و آنگونه که پیداست میان آنها بحث و درگیری‌هایی ایجاد شده است و برخی اعضای هیئت مدیره تغییر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وزیر آموزش‌وپرورش از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فرصتی را دریافت کرد، ادامه می‌دهد: احتمالاً می‌خواهند در جلسه کمیسیون آموزش مجلس گزارش بدهند که تغییراتی را در هیئت مدیره صندوق ایجاد کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برای شفاف سازی وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند تحقیق و تفحص و ورود جدی قوه قضائیه هستیم، می‌افزاید:هم اکنون قوه قضاییه به صورت جدی در مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان ورود نکرده است و صرفاً تعدادی از مسئولان این مجموعه احضار شده‌‌اند.

وی بیان می‌کند: اسامی افرادی که به عنوان هیئت مدیره جدید صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد از حرکت سیاسی حکایت دارد و این تغییرات نمی‌تواند اوضاع صندوق رابهتر کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: