آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 شهریور ماه 1395 = 19-09 2016

بازداشت یک شاعر و انتقال وی به مکانی نامعلوم

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری، محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل که بعنوان شاعر «شعر الفبا» در رسانه ها شناخته میشود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه ۲۹ شهریورماه محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل و شاعر«شعر الفبا» در منزل شخصی‌اش توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

یک منبع نزدیک به این هنرمند با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن اظهار بی اطلاعی از دلایل و اتهامات احتمالی ایشان افزود: “فقط می‌دانیم طی چند روز گذشته کانال تلگرامی ایشان احتمالا توسط سپاه پاسداران هک شده بود.”

لازم به یادآوری است، محمد مهدوی فر در سال ۹۳ پس از سرودن یک مثنوی ۳۲ بیتی به نام “الفبا” و خواندن آن در انجمن‌های ادبی شهر کاشان، توسط شعبه دو بازپرسی آران و بیدگل (به نیابت از شعبه هم عرض بازپرسی در کاشان) مورد بازجویی قرار گرفت.

آقای مهدوی‌فر در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شد.

نهایتا، شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست حمیدرضا امانی حکم یک‌سال‌ونیم حبس وی را از طریق اصلاح اتهام از «نشر اکاذیب» به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ده ماه حبس تقلیل و با «رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول» مجازات وی را به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: