آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 شهریور ماه 1395 = 19-09 2016

ایران؛ درخواست تسریع در اعدام زندانیان

خبرگزاری هرانا – بنا بر اسنادی که در اختیار هرانا قرار گرفته، محمد مردانی رئیس زندان رجایی شهر کرج در مکاتبات اداری مربوط به وضعیت پرونده تنی از زندانیان محکوم به اعدام تحت عنوان “اراذل و اوباش” درخواست تسریع در اجرای اعدام آنان را کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هر چند مدت زیادی است که زندانیان زندان رجایی شهر کرج از تخلفات متعدد مسئولان و بطور خاص محمد مردانی رئیس این زندان، داریوش امیریان مدیر داخلی و میرزایی معاون وی، از جمله ضرب‌وشتم و تحریک زندانیان به درگیری‌های خونین گزارش می دهند، با این‌حال اثبات تخلفات وی شامل همکاری با مافیای زندان، ضرب و شتم و سواستفاده از قدرت به سادگی برای سازمان های مدافع حقوق بشر با توجه به وجود محدودیت‌های اعمالی دشوار و بعضا ناممکن است.

با این‌حال هرانا اخیرا به مدارکی دست یافته که نشان می دهد محمد مردانی در برگه های قضایی زندانیانی که با او به دلایل مختلفی خصومت دارند، از واحد اجرای احکام زندان درخواست تسریع در اجرای احکام آنان را می کند.

در چند نمونه از اسناد (محفوظ)، آقای مردانی زندانیان را تحت عنوان “اراذل و اوباش” (عنوان انتخابی آقای مردانی برای زندانیان سرکش) به اجرای احکام معرفی می کند و از آن واحد درخواست تسریع اجرای حکم زندانیان معرفی شده را دارد.

در سند دیگری آقای مردانی یک زندانی را که گمان می کند اطلاعاتی از فعالیت های او در زندان را به بیرون ارسال کرده بصورت غیرقانونی با دستوری کتبی به محل دیگری تبعید تنبیهی می کند.

محمد مردانی در سال‌های اخیر در گزارشات بسیاری از نهادهای حقوق بشری به موارد متعددی حتی مشارکت در ضرب و شتم و نقص عضو زندانی، حبس غیرقانونی زندانیان در سلول انفرادی، قطع غیرقانونی جیره بهداشتی زندانیان به هدف تنبیه، تبعیدهای خودسرانه زندانیان و البته همکاری یا حمایت از مافیای تعاون و مواد مخدر زندان متهم شده است.

محمد مردانی بعد از علیحاج کاظم به ریاست زندان رجایی‌شهر کرج منصوب شد و به شهادت بسیاری از زندانیان در زمینه اعمال خشونت، شکنجه و نقض حقوق بشر از رئیس پیشین این زندان، پیشی گرفته است.

لازم به یادآوری است مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱، اتحادیه اروپا حسن آخریان، مسئول حراست وقت زندان رجایی شهر کرج و از همکاران محمد مردانی را به خاطر دخالت در شکنجه تعدادی از زندانیان و ممانعت از انجام عملیات درمانی بر زندانیان بیمار به لیست تحریم شدگان خود افزود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: