آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1395 = 20-09 2016

پیام رهبر زهرخورده با پای لرزان به نیویورک

منصور امان

از خامنه ای به نیویورک با تهدید

در آستانه سفر حُجت الاسلام روحانی به نیویورک، لحن رهبر و سرکردگان باند ولی فقیه علیه "مذاکره با آمریکا" تهدید آمیز تر شده است. آیت الله خامنه ای در دیدار سرکردگان سپاه پاسداران، کسانی را که "راه را برای مُذاکره با آمریکا باز می کنند"، "زمینه ساز نُفوذ پنهان و آشکار" مُعرفی کرد و سرکرده سپاه پاسداران همانجا این سرنخ را گرفته و خطاب به وی ادامه داد: "مُطمین باشید سرشاخه هایی که بخواهد سیاستهای آمریکا را در کشور نُفوذ دهد، قطع می شود."

آقای خامنه ای و شُرکای نظامی و امنیتی وی به شدت نسبت به "نُفوذ" آثار "جام زهر" هسته ای بر سیاستهای ماجراجویانه منطقه ای خود نگران هستند. در این رابطه ترم "مُذاکره با آمریکا"، کُدی است که در پس آن مجموعه استراتژی زیر ضرب "نظام" در خاورمیانه پنهان گردیده و مُخالفت با یکی به معنای دفاع از دیگری و بالعکس شمُرده می شود.

آنها در حالی که تجربه ابتکار تلفُنی آقای روحانی در سفر دوسال پیش وی به نیویورک را از یاد نبرده اند، با پای لرزان به پیشگیری از حرکت "نابجا"یی برخاسته اند که شرایط پس از توافُق هسته ای، از طریق ژرفش شکاف در دستگاه قُدرت جمهوری اسلامی امکان تکرار آن را ساده تر کرده است.

آقای خامنه ای در سُخنان روز یکشنبه خود، برخی از محورهای اختلافات درونی "نظام" را به صحنه علنی آورد و توضیح داد که سیاستهای "پسابرجامی" باند او از جانب جناح رقیب، "غیرعقلانی" و "انزواگرایانه" ارزش گذاری می شود.

"رهبر" زهر خورده همچنین به شکست در مهار و مُدیریت رقبا اعتراف کرد و گفت: "مُتاسفانه برخیها حاضر نیستند این بی اعتمادی [به آمریکا] را قبول کنند و اگرچه به زبان می گویند آمریکا دُشمن است، اما احساس واقعی بی اعتمادی به آمریکا در آنها وجود ندارد."

بر پایه همین ضعف در کاربست سیاسی اقتدار و دیسیپلین زیر "خیمه نظام" و کاهش اتوریته است که آیت الله خامنه ای، شاه مُهره هژمونی خود، سپاه پاسداران را وارد بازی کرده و با گُشاده دستی پهنه فعالیت و مُداخله آن را از "امنیت داخل و خارج مرزها" تا "مسایل فرهنگی و هُنری، سازندگی، عُمران" و جُز آنها گُسترش می دهد.

"مقام مُعظم" آگاهانه، توده خُرده شیشه ای که نزاع داخلی برجا گذاشته را به بیرون جارو کرده است تا همزمان با آنکه از پایین فشار را بر باند رقیب افزایش می دهد، به طرفهای آمریکایی نیز نشان دهد که سررشته اُمور را همچنان در دست دارد و گذشته از آنکه کارگُزاران هسته ای اش با چه چیز مُوافق باشند یا نباشند، حرف آخر را فقط او می تواند به زبان بیاورد.

تهاجُم نیویورکی باند حاکم با هر میزان حجم و گُستره آتش، حتی به گونه کوتاه مُدت تعیین کننده سیاستی در خط مشی "نظام" به مثابه یک کُلیت ناهمگون نیست. بسا بیشتر، روزمرگی سیاستی را به نمایش می گذارد که نفس اش به شُماره افتاده است.



arzhang September 20, 2016 05:44 AM

همه بدبختیها از روزی شروع شد رفسنجانی مکار آخوند علی گدا خامنه ای را ولایت فقیه یا شاه مملکت کرد و تمام هدفش این بود که قدرت اصلی دست خودش باشد چون علی خامنه ای یک آخوند درجه پایین و در میان بقیه فقیع نام نشان مذهبی نداشت (خامنه ای نتوانست بود مدرک دبیرستانی بگیرد و قادر به رفتن حوزه قم نشد) خامنه ای به محض رسیدن به قدرت و صاحب پول مملکت شدن اولین کاری که میکنه این پول قدرت را با یک سری از پاسداران و بسیج طرفدار خود تقسیم میکند و دست انها را باز میگذارد در آدمگشی که در مقابل آنها به خامنه ای کمک کنند به قدرت رسیدن و پولدار شدن و نتیجه اش میینیم که علی خامنه ای یکی از قدرتمند ترین و پولدارترین دیکتاتور تاریخ بشر بعد از پوتین هست و ایشان کینه عمیقی با کشور امریکا داره چون فکر میکنه اگر امریکا نبود فرهنگ اسلام آخوندی خودش را میتونست به همه جا دنیا صادر کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش September 20, 2016 01:25 PM

رهبر زهر خورده نه توانایی حرکت به جلو را دارد و نه جرات و توانایی عقب نشینی بعلاوه اینکه تعداد زیادی جام زهر هم برای ایشان آماده شده است که بنوشند رهبر زهر خورده هم هیچ چاره ای جز اتلاف وقت و خریدن زمان ندارد ولی با این فشارهای همه جانبه ای که بر روی نظام اسلامی وارد می شود نظام اسلامی هیچ چاره ای جز گرفتن تصمیمات سخت و درد ناک ندارد وبا 37 سال گذشته خودش بدای همیشه خداحافظی کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: