آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1395 = 20-09 2016

ایران؛ آمار کشته شدگان (جوان) ناشی از خودکشی

مرگ دستکم ۴۰۲۰ ایرانی بر اثر خودکشی در سال گذشته

رئیس اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تعداد خودکشی‌ منجر به مرگ در ایران در سال گذشته، ۴۰۲۰ مورد بوده است، گفت: سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه استان‌های غربی کشور شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان به نسبت جمعیت خود بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت را داشته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه اخیرا به دلیل عدم نظارت بر توزیع قرص برنج طی سال گذشته موارد زیادی به این دلیل خودکشی و فوت کرده‌اند که لازم است؛ فروش آن توسط عطاری‌ها کنترل شود.

اسدبیگی با اشاره به مرگ ۵۰۰ نفر در استان‌های گیلان، مازندران و تهران به دلیل استفاده از قرص برنج عنوان کرد: حلق‌آویز کردن و مسمومیت ناشی از سموم و داروها نیز بعد از قرص برنج بیشترین علت مرگ‌های ناشی از خودکشی بوده‌اند، این در حالی است که اقدام به خودکشی با استفاده از داروهای خواب‌آور و ضد اضطراب کمتر به مرگ فرد می‌انجامد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه در ایران سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت را داشته و این موضوع در میان افراد بالای ۵۰ سال بسیار کم است، بیان کرد: در کشورهای آمریکایی و اروپایی سالمندان بیش از جوانان دست به خودکشی می‌زنند.

وی ناامیدی را یکی از مهم‌ترین دلایل خودکشی جوانان خواند و گفت: معمولا سالمندان سختی‌های زندگی را از سرگذرانده و مقاوم‌تر شده‌اند، اما نوجوانان و جوانان به دلیل نیاموختن مهارت‌های مختلف زندگی و تکانشی بودن رفتارهایشان و همچنین به دلیل تاب‌آوری کمتر و دلایل مختلف روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی بیشتر دست به خودکشی می زنند که این موضوع نیاز به پژوهش علمی بیشتری دارد.



Ira September 22, 2016 06:26 AM

چرا پنهان میکنید
یک زن در ایتالیا خودکشی کرد
علت را گفتند
نه خانواده میگوید
نه علی گدا
نه خارج لم داده گان
من میدانم درد
این قربانیان چیست
دردشان حکومتی دینی است


گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: