آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1395 = 20-09 2016

ایران؛ مخالفت آمریکا و انصراف از خرید ایرباس

یک مقام جمهوری اسلامی امروز به خبرگزاری رویترز گفت ایران بعد از کارشکنی‌های آمریکا، از خرید 6 فروند از هواپیماهای ایرباس درخواستی خود انصراف می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مقام ایرانی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: تهران بعد از کارشکنی‌های آمریکا برای تأیید فروش هواپیمای ایرباس قصد دارد از خرید 6 فروند از هواپیماهایی که قبلاً قرار بود از این شرکت بخرد، انصراف بدهد.

ایران پیش از این در ماه ژانویه اعلام کرد قصد خرید 118 هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار از این شرکت اروپایی دارد. تهران مدتی بعد به تأخیر وزارت خزانه ‌داری آمریکا در صدور مجوز برای صادرات این هواپیماها اعتراض کرد.

فروش هواپیماهای ایرباس به ایران به دلیل قطعات آمریکایی به کار رفته در آن بدون مجوز خزانه‌داری آمریکا ممکن نیست.

این مقام ایرانی در حاشیه «اجلاس هوانوردی» ایران به رویترز گفت: شش هواپیما کمتر می‌خریم. اینها همانهایی هستند که قرار بود سال 2016 تحویل شوند.



arzhang September 20, 2016 11:02 AM

دلیل اصلی بهم خوردن معامله خرید فروش هواپیما به ایران جنگ سوریه هست تا زمانی که رژیم بطرف بمب اتم میرفت توجه امریکا به این مسله بود تا سوریه ولی بعد از برجام امریکا به عربستان اجازه داد که به گروه مخالف بشار اسد موشکهای ضد تانک بدهند و هدف تضعیف کردن بشار اسد و اوردن ان به پای مذاکره بود ولی بر عکس پوتین و علی خامنه ای به همان اندازه در فرستادن لوازم نظامی به سوریه شدت بخشیدن تا از شکست بشار اسد جلوگیری شود که شدت افزایش جنگ در سوریه باعث بالا رفتن صدا سناتورها ی امریکا در فروش هواپیما به ایران شد و گفتن آخوندا ازین هواپیماها استفاده میکنند برای فرستادن اسلحه به سوریه از راه هوایی عراق و فروش این هواپیماها به صلح در خاورمیانه مثل سوریه و یمن کمک نمیکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: