آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1395 = 20-09 2016

یارانه ایرانیان خارج از کشور قطع نمی‌ شود

وزیر تعاون از قطع نشدن یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه کارگران شاغل در حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در مراسم آغاز بکار سامانه بیمه ای اداره کل اتباع خارجی گفت: داشتن کارنامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور الزامی است و یارانه کسانی که این کارنامه را داشته باشند قطع نخواهد شد.

وی یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید را توسعه خدمات بیمه ای برای شهروندان ایرانی شاغل در خارج از کشور دانست و افزود: با افتتاح این سامانه در کشورهای امارات ، کویت ، عمان و چین سازمان تامین اجتماعی همه خدمات بیمه ای خود را در اختیار ایرانیان شاغل در خارج از کشور قرار می دهد.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه مسئله مهاجرت نیروی کار امسال در دستور سازمان بین المللی کار قرار گرفته است داشتن زندگی عادلانه توام با امنیت را برای مهاجران نیروی کار بسیار با اهمیت توصیف کرد.

ربیعی تعداد مهاجران نیروی کار در همه کشورهای جهان را ۳۰۰ میلیون نفر با درآمدی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد و از اینکه سهم ایران از این میزان درآمد ناچیز است ابراز تاسف کرد و گفت: دولت در نظر دارد با افزایش خدمات خود به ایرانیان شاغل در خارج از کشور سهم خود را از این مبلغ افزایش دهد.

وی بزرگترین استراتژی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد شرایط بازگشت سرمایه به سرزمین مادری دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم باید زندگی آینده ایرانیان خارج از کشور در سرزمین مادری باثبات و ایمن سازی شود.

ربیعی راه اندازی سامانه بیمه ای اتباع سازمان تامین اجتماعی را گامی اساسی برای تضمین ایمن‌سازی آینده ایرانیان دانست و افزود: پوشش بیمه ای مناسب، صدور شناسنامه کار و معافیت گمرکی از دیگر اقداماتی است که با جدیت برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور دنبال می شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تعداد اتباع خارجی را که در ایران شاغل هستند بیش از ۲ میلیون نفر برشمرد و گفت: بر اساس آمار اعلام شده ۱۵ هزار نیروی کار خارجی با تشکیل سامانه بیمه اتباع توسط تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که تا سال آینده قطعاً افزایش خواهد یافت.

ربیعی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نیروی کار ایرانی در حاشیه خلیج فارس داریم که ۲۰۰ هزار نفر آنان در امارات متحده عربی، ۲۰ هزار نفر در قطر و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز در کشور کویت زندگی می‌کنند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح تاک در سال ۹۵ خبر داد و گفت : براساس اجرای این طرح که به امضای شورای عالی اشتغال رسیده است همه دانش اموختگان دانشگاه ها در حین تحصیل از اموزش های مهارت حرفه ای برخوردار می شوند .

علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح سامانه های متمرکز بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تاک قرار است با همکاری وزارت علوم و سازمان اموزش فنی و حرفه ای اجرایی شود ازاد بودن انتخاب رشته مهارتی را برای دانشجویان از ویژه های این طرح دانست و تاکید کرد : در این طرح دانشجویان هیچ الزامی برای اموزش مهارت حرفه ای براساس رشته تحصیلی خود ندارند .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از اغاز مذاکره هیئت ایرانی با مقامات کشور ایرلند خبر داد و گفت : موضوع این مذاکرات اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور است.

علی ربیعی اعزام نیروی کار ایرانی به سایر کشورها را از سیاست های مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : برهمین اساس با تعدادی از کشورهایی که ایرانیان بصورت سنتی در انها مشغول به کار هستند و هنوز ظرفیت پذیرش نیروی کار را دارند مذاکرات را اغاز کرده ایم .

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار هستند از تلاش دولت ایران برای حفظ این فرصت های شغلی خبر داد و گفت : درحال رایزنی با این کشورها هستیم که فرصت های شغلی موجود را از دست ندهیم .

ربیعی از فعالیت ۵۰۰ هزار نفر اتباع ایرانی در کشورهای اسیای جنوب شرقی ، اروپا و امریکا خبر داد و افزود : حفظ این فرصت های شغلی از برنامه های مهم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از ایرانیان بصورت غیررسمی در خارج از کشور کار می کنند از اینکه هنوز اطلاعات و امار دقیقی در این خصوص وجود ندارد ابراز تاسف کرد و گفت: بزودی با همکاری امور کنسولی وزارت خارجه بانک اطلاعاتی ایرانیان شاغل در خارج از کشور تشکیل می شود.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از ساماندهی کاریابی های فعال در فضای مجازی خبر داد و گفت: با اجرای طرح ساماندهی این نوع کاریابی ها امکان تخلف و کلاهبرداری به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

علی ربیعی با اشاره به افزایش شکایات مردمی از کلاهبرداری های برخی از این کاریابی های فضای مجازی تاکید کرد : در طرح ساماندهی دولت درنظر دارد کاریابی های فعال در فضای مجازی را پس از غربالگری مجوز فعالیت بدهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: