آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 شهریور ماه 1395 = 21-09 2016

آمریکا: نیروی هوايی اسد باید زمین گیر شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه برای تقویت توان نظامی خود در سوریه ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه مستقر می‌کند.

وزیر دفاع روسیه امروز از اعزام یک ناو هواپیمابر به منظور تقویت قوای نظامی این کشور در دریای مدیترانه خبر داد و گفت: روسیه در نظر دارد ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» را به منظور تقویت قابلیت‌‌های نظامی نیروهای خود به دریای مدیترانه اعزام کند.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره بحران سوریه، در اظهاراتی شدیداللحن علیه روسیه بخاطر نقض آتش بس در سوریه، خواستار زمین گیر شدن نیروی هوايی ارتش اسد شد.

جان کری گفت: باید مانع از پرواز هواپیماهای رژیم سوریه شد تا از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و مخالفان میانه روی سوری جلوگیری شود.

وزیر خارجه آمریکا، ارتش روسیه و رژیم اسد را مسئول بحران حلب و بمباران کاروان کمک رسانی دانست و گفت: تردید جدی دارد که اصولا مسکو و دمشق تمایلی به یک آتش بس داشته باشند.

پیش از جان کری، دبیرکل سازمان ملل در این جلسه گفت: جامعه بین الملل در سوریه شکست خورده است و فاجعه این کشور ننگی برای همه ماست.

از سوی دیگر دبیرکل سابق ناتو در مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال منتشر شده گفته است: آمریکا باید به ژاندارم جهان تبدیل شود زیرا این کشور به تنهایی پتانسیل لازم برای پیدا کردن راه حل چالش‌های پیش روی جامعه بین‌المللی را دارد.


جنایت تازه اسد: این بار پرستاران را کشتند

در حمله ای نزدیک حلب چهار عضو یک سازمان غیردولتی پزشکی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، دیده بان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد در حمله ای نزدیک شهر حلب، چهار عضو یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه پزشکی کشته شدند.

بنابراین گزارش، کشته شدگان دو پرستار و دو راننده آمبولانس بودند. این در حالیست که حامیان رژیم اسد نیز کاروان کمک‌های بشردوستانه را بمباران کردند.

دو مقام آمریکایی گفته‌اند که نتایج اولیه تحقیقات واشنگتن در مورد حمله دوشنبه شب به کاروان کمک‌های بشردوستانه نشان می‌دهد که این حمله توسط جنگنده‌های سوخو-24 روسیه انجام شده است.

یکی از این دو مقام آمریکایی گفته: تمام شواهد، ما را به سمت این جمع‌بندی هدایت می‌کند.

صلیب سرخ اعلام کرده است که بر اثر این حادثه، حدود 20 نفر از جمله رئیس هلال احمر منطقه کشته شده‌اند.

دبیر کل سازمان ملل روز سه‌ شنبه این حمله را مشمئزکننده، بی‌ رحمانه و آشکارا عمدی توصیف کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز از تریبون سازمان ملل با بیان اینکه من فقط یک جمله می گویم: دیگر بس است، گفت: حکومت سوریه مسئول شکست آتش بس مورد توافق زیر نظر آمریکا و روسیه است.

فرانسوا اولاند با حمله شدید به رژیم اسد گفت:‌ هزاران کودک زیر بمب‌ها کشته می‌شوند، مردم گرسنه هستند، کاروان بشر دوستانه هدف حمله قرار می گیرد، فاجعه سوریه به لکه ننگی برای جامعه بین المللی تبدیل خواهد شد در صورتی که ما هر چه سریع تر به آن پایان ندهیم.




arzhang September 21, 2016 10:14 PM

وزیر دفاع روسیه دروغ میگه ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» را به منظور تقویت نیروهای خود به دریای مدیترانه اعزام میکند روسیه که فقط همین یک ناو داره در زمان شوروی از تکنولوژی ناو امریکایی دزدید و این ناو ساخت که تا به امروز کلی مشکلات میکانیکی و بارها آتش سوزی داشته روسها مثل پاسدارن دارند متوجه میشوند که نقطه امنی در سوریه براشان وجود نداره یا دارند کشته میشند یا دزدیده و این ناو را میخواند بیاورند سوریه که یک زمین امنی برای خودشان داشته باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: