آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1395 = 20-09 2016

افغانهای مقیم ایران می خواهند به اروپا بروند

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت شصت درصد افغان های مقیم ایران به دنبال مهاجرت به اروپا هستند.

به گزارش مهر، وزیر کشور که برای سخنرانی در اجلاس جهانی پناهندگان و مهاجران به نیویورک سفر کرده است، گفت: به دلایل انسانی و اعتقادی برادران افغان را در کشورمان می پذیریم ولی سازمان ملل و جامعه بین الملل باید احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه بکنند.

رحمانی فصلی، خبر از یک نظرسنجی مهم داد و گفت: ما در نظرسنجی هایی که از افغانستانی های مقیم ایران داشتیم بیشتر از ۶۰ درصد آنها تمایل دارند اگر شرایطی ایجاد شود، از طریق مرزهای غربی ایران به اروپا بروند.

وی افزود: ما به دلائل امنیتی و انسانی همچنان در مرزهای غربی کاملا مستقر هستیم و تلاش داریم جلو این مسئله بگیریم و مهاجران افغان در ایران ساماندهی شوند چون حضور آنها در این منطقه باز هم برایشان مشکلات زیادی دارد.

وزیر کشور افزود: به خود اروپایی ها یادآور شدیم که بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از افغان ها در ایران آمادگی مهاجرت به اروپا را دارند که اگراین اتفاق رخ دهد، موجی عظیمی خواهد بود و برای اروپا مشکلاتی ایجاد می کند.

وی گفت: بهتر است که این اتفاق رخ ندهد و البته این منوط بر این است که سازمان ملل زمینه اسکان مناسب ،خدمات مناسب و امکانات مناسب برای آنها را در ایران فراهم کند و بهتر از آن این است که ما بتوانیم موضوع عودت مهاجران و پناهندگان را به کشور افغانستان با کمک دولت افغانستان انجام بدهیم که قطعا آن هم نیازمند مساعدت های بین المللی هستند.

رحمانی فصلی افزود: البته در سوریه، عراق و افغانستان، مهمترین دلیل آوارگی نبود امنیت است و از این رو جامعه جهانی واقعا باید کمک کند که امنیت در آن جاها حاکم شود.

وزیر کشور درباره برخی از ایرانیانی که تمایل به بازگشت به میهن دارند نیز افزود: ما زمینه بازگشت را در سفارتخانه ها کاملا فراهم کردیم. هم بلیط برگشت برایشان می گیریم هم دیگر زمینه ها را مهیا می کنیم که واقعا برگردند. در صحبت هایی که با دولت ها انجام دادیم کسانی که تمایل دارند برگردند همه زمینه ها برای برگشت آنها مهیاست.

وزیر کشور امروز در حاشیه نشست پناهندگان و مهاجران با وزیر مهاجرت نروژ، مدیرکل مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل، معاون دبیرکل در امور اقتصادی و اجتماعی، وزیر مهاجرت افغانستان، وزیر امور خارجه ارمنستان و وزیر دادگستری سوییس دیدار کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: