آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 شهریور ماه 1395 = 21-09 2016

بازی با آتش؛ واکنش سرکرده سپاه به هشدار آمریکا

سرکرده سپاه پاسداران امروز در واکنش به هشدار آمریکا مبنی بر رفتار غیرحرفه‌ای پاسداران در خلیج فارس گفته: این آمریکایی‌ها هستند که «رفتارهای نامتعادل» دارند و بهتر است به جای حضور «شرارت‌آمیز» در خلیج فارس٬ به همان خلیج خوک‌ها بروند.

به گزارش دیگربان، پیش از وی غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، در واکنش به اظهارات مقام‌های نیروی دریایی آمریکا مبنی بر ضرورت توافق تهران و واشنگتن بر سر قواعد مشترک دریایی، گفته بود که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی «هرگز دچار خطا نمی‌شوند.»

نگرانی مقام‌های آمریکایی پس از آن ابراز شده که میزان رویارویی قایق‌ها و شناورهای سپاه با کشتی‌های ایالات متحده در خلیج فارس افزایش یافته و واشنگتن از بروز «خطای محاسباتی» در این رویارویایی‌ها نگران شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در کنایه به اظهارات مقام‌های نیروی دریایی ایالات متحده گفته «در واقع آنها که مدعی رفتار حرفه‌ای هستند از خود سؤال کنند که حضورشان در خلیج فارس امنیت آفرین بوده است یا مخل یا خسارت آفرین منطقه؟»

وی واگذاری مأموریت برقراری امنیت در خلیج فارس یه سپاه را «دقیق، هوشمندانه و درست» دانسته و افزوده «این آمریکایی‌ها هستند که به دلیل رفتارهای نامتعادل و عدم تسلط و اشراف اطلاعاتی برای خود و برخی کشورها تولید هزینه کرده‌اند.»

جعفری به آمریکایی‌ها توصیه کرده «بهتر است بیش از این سرمایه و ثروت مردم آمریکا را با حضور شرارت‌آمیز و خسارت‌آفرین در خلیج فارس هدر ندهند و برای عرض اندام و ماجراجویی به همان خلیج خوک‌ها بروند.»


دستور فرمانده کل قوا (خامنه ای)

صداوسیما: فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا صبح امروز در رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را در هر شرایطی پذیرفته که امروز احساس شکست و ناامیدی را با تمام وجود در همه صحنه‌ها احساس می‌کند.

پاسدار رشید افزود: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند: وقتی دشمن ببیند قدرت شما را ناچار عقب‌نشینی خواهد کرد. وقتی هم در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، دشمن پر رو می‌شود. دشمن حرف‌های بزر‌گ‌تر از دهان خودش می‌زند، می‌نشیند طراحی می‌کند که ایران نباید در خلیج فارس رزمایش نظامی داشته باشد، چه غلط‌های عجیب و غریبی، شما اینجا چه کار می‌کنید؟ از آن طرف دنیا می‌آید اینجا رزمایش راه می‌اندازد خب بروید در همان خلیج خوک‌ها، در خلیج فارس شما چه کار می‌کنید؟ خلیج‌فارس خانه ماست؛ خلیج فارس جای حضور ملت بزرگ ایران است ساحل خلیج فارس و سواحل دریای عمان و مکران متعلق به این ملت است باید حضور داشته باشند باید رزمایش کنند باید اظهار قدرت بکنند.

این در حالیست که نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته که اگر رئیس جمهور شود، دستور شلیک به قایق های تندوری رژیم ایران که برای ناوهای آمریکایی در آبهای خلیج فارس مزاحمت ایجاد می کنند را صادر خواهد کرد.

دونالد ترامپ گفت: در صورت پیروزی من در انتخابات ماه نوامبر، نیروهای آمریکایِی چنان تقویت خواهند شد، که هیچ کس جرات شوخی کردن با آنها را نخواهد داشت.


ادامه آزمایش‌های نظامی (موشک پرانی)

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: آزمایش های نظامی تحت هیچ شرایطی مورد تعلیق یا تعویق قرار نخواهد گرفت.

پاسدار باقری در مراسم رژه نیروهای مسلح افزود: ما باید همواره در وضعیتی باشیم که در عرصه نبرد و مقابله با دشمن در برابر هیچ تهدیدی غافلگیر نشویم و این آمادگی ها و سامانه های دفاعی ما هستند که در روز مبادا دشمن را غافلگیر خواهند کرد.

وی گفت: آزمایش های نظامی و رزمایش های نیروهای مسلح طبق زمانبندی تعیین شده ادامه خواهد یافت و تحت هیچ شرایطی مورد تعلیق یا تعویق قرار نخواهد گرفت و هرگاه صلاح بدانیم آنها را رسانه ای خواهیم کرد.

این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل و کشورهای غربی بارها از رژیم ایران خواسته اند آزمایش های موشکی خود را که اقدامی بی ثبات کننده است، متوقف کند.



arzhang September 21, 2016 11:41 AM

در تاریخ بشر ۲ نوع مانور نظامی داریم یکی اش مانور ساکت که هدف مانور حمله به یک جایی و غافل کردن دشمن هست و یکی مانور پر سر صدا مثل آخوندا در ایران یا کمونیست سابق که هدفش پروپاکاندا و تبلیغات برای مصرف داخلی هست نه اینکه میخواند در روحیه خارجیها تاثیری بگذارند سال قبل در عربستان سر مرز عراق بزرگترین مانور نظامی تاریخ بشر که شامل ۳۰ کشوراسلامی مثل مصر اندونزی مالیزیا وترکیه و با آخرین و پیشرفته ترین لوازم نظامی از تانک گرفته تا موشک بود که کمتر کسی ازین مانور باخبر شد ولی پوتین متوجه این خطر را شد که ازین مانور عربستان میتونه به بهانه جنگ با داعش استفاده کند و وارد خاک عراق و سوریه بشود و معادله قدرت را بهم بزند و برای خنثی کردن ان اعلام آتش بس در سوریه را داد و گفت ما اماده هستیم با ۹۷ گروه مخالف بشار اسد سر میز مذاکره بشینیم که دروغ از اب در امد پویتن منتظر ماند تا مانور نظامی در عربستان تمام بشود انوقت جنگ در سوریه را از نوع شروع کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: