آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1395 = 24-09 2016

انتخابات؛ نظر نماینده رهبر درباره رأی سپاه

نماینده خامنه‌ای: رأی سپاه پاسداران در انتخابات آینده "تأثیرگذار" است

به گزارش رادیو فرانسه، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: " سبد رأی سپاه و بسیج تأثیرگذار است و این دست ما نیست." وی همچنین تأکید کرد که "انتخابات آینده، انتخاباتی حساس و پیچیده است."

سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس سه دلیل را برای "حساسیت و پیچیدگی" انتخابات آینده ریاست جمهوری برشمرد و بدون ذکر نام محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان او گفت که "افرادی که در گذشته در رأس حکومت بودند، مانند دولت‌نهم و دهم" در تلاش برای "بازگشت به گذشته" هستند که به نظر نماینده خامنه‌ای تلاش این افراد "در شأن یک امت انقلابی و هدفمند" نیست.
وی دومین عامل پیچیدگی انتخابات آینده را "رفتار دولت‌مردان" در دولت حسن روحانی دانست و گفت "کدخدامحوری آمریکا مسئله‌ای است که خطرناک است".
نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین مدعی شد "عامل سوم پیچیدگی این انتخابات، نقش آمریکا است."
سعیدی بر "گرایش سیاسی، فعالیت سیاسی و موضع‌گیری سیاسی" سپاه پاسداران تأکید کرد و گفت: "بالاخره یک نهاد انقلابی در چارچوب رسالت خود باید در همه مسائل انقلاب ایفای نقش کند و نسبت به خطرات و تهدیدات باید موضع‌گیری داشته باشد."
وی با وجود این که مدعی شد "سپاه در انتخابات دخالت نکرده و از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند"، گفت: "هر بسیجی و پاسداری تکلیف دارد که برای رأی دادن، به شاخص‌هایی که حضرت آقا می‌گوید توجه کرده و افراد را بر اساس آن شاخص‌ها انتخاب کند. اما اصول، مبانی، معیارها و شاخص‌ها را می‌گوید."
وی اضافه کرد: "ما معیارها و شاخص‌ها را می‌گوییم، اما اینها دخالت در انتخابات نیست. دخالت در انتخابات معنا و مفهوم خود را دارد."
این اظهارات نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه درحالی است که سپاه پاسداران بارها به دخالت در انتخابات به ویژه انتخابات سال ۱۳۸۸ متهم شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: