آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1395 = 25-09 2016

روسیه: استقرار جنگ افزارهای فضایی آمریکا

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از تداوم مخالفت واشنگتن با طرح مسکو برای ممنوع کردن فعالیت نظامی در فضا، احتمال داده که دلیل این رویکرد، اجرای طرح آمریکا برای استقرار جنگ افزارهای فضایی باشد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر یرماکوف معاون اداره کنترل و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر، گفت: واشنگتن از پیشبرد طرح مسکو مبنی بر ممنوعیت جهانی استقرار جنگ افزار در فضا جلوگیری می کند.
پایگاه روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان رسمی دولت روسیه به نقل از این مقام نوشت: روسیه سال 2014 پیش نویس قطعنامه جلوگیری از استقرار تسلیحات در فضا را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که با مخالفت های آمریکا و همپیمانان این کشور مواجه شد.
یرماکوف اظهار کرد: پیش نویس ارائه شده در برگیرنده آغاز گفت وگوهای فراگیر و حرکت به سوی تصویب یک سند الزام آور برای پاک نگهداشتن فضا از تسلیحات است که با اکثریت آرا تائید شد و امسال نیز در این باره پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
مقام روسی ضمن اشاره به اینکه آمریکا با ممانعت از تصویب و پیگیری اجرای این پیش نویس، همراه رژیم صهیونیستی، اوکراین و گرجستان به آن رای منفی دادند، اظهار کرد: واشنگتن متحدان خود در ناتو را نیز وادار کرد که رای ممتنع بدهند، بنا بر این می توان این موضوع را مطرح کرد که دلیل مخالفت با طرح ممنوعیت جهانی استقرار جنگ افزار در فضا، وجود اجرای چیین برنامه ای از سوی آمریکا است.
روسیه و چین سال 2008 نیز پیش نویس قرار داد بین المللی جلوگیری از استقرار تسلیحات در فضا را به کنفرانس خلع سلاح ژنو پیشنهاد کردند که آمریکا تاکنون به بهانه های واهی آن را مسکوت گذاشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: