آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مهر ماه 1395 = 28-09 2016

حیوانات؛ تشکیل کمپین یک میلیون امضا

تشکیل کمپین یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات

خشونت علیه حیوانات را متوقف کنید

انتخاب خبر: کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات در اوایل تیرماه سال جاری تشکیل شد. این کمپین طی این مدت با اقدامات فرهنگی خود در راستای مبارزه علیه خشونت با حیوانات گام های مؤثری برداشته است. کمپین یک میلیون امضا برای حمایت از حیوانات تاکنون از حمایت هنرمندان و افراد مشهور و مورد قبول آحاد جامعه برخوردار بوده است.

مؤسس کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات درباره اقدامات انجام شده این کمپین گفت: این کمپین همچنین همایشی را تحت عنوان مهربانی با حیوانات با مشارکت سازمان فرهنگسازی حیات و کانون پرورش فکری کودکان شماره 38 برای کودکان این کانون برگزار کرد. از هنرمندانی هم که در عرصه کودک و نوجوان فعال بودند دعوت شد تا در این همایش شرکت کنند.

میلاد تفضلی کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خوانده است و در کنار درگیری با مسایل مرتبط با قانون و مقررات، سال هاست که در زمینه پیگیری وضعیت نا بسامان حیوانات بدون صاحب که از نظر عوام، به حیوانات ولگرد معروف هستند، با حامیان و دلسوزان در این موضوع در ارتباط است. وی در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر افزود: اقدامات فرهنگی دیگری اکنون در دست اقدام است تا بتوان از این طریق اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان را با مهربانی با حیوانات و مخلوقات خداوند آشنا کرد.

وی تأکید کرد: کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات قصد دارد تا با انجام اقدامات فرهنگی آرامش نسبی را به جامعه بازگرداند و موضوع مهربانی با تمام مخلوقات خداوند را نهادینه کند.

اهداف شکل گیری کمپین یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات
تفضلی در پاسخ به سؤالی درباره اهداف شکل گیری کمپین یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات اظهار داشت: همانطور که از اسم کمپین یک میلیون امضا مشخص است این کمپین با هدف ایجاد فرهنگ سازی علیه خشونت نسبت به مخلوقات خداوند به ویژه حیوانات راه اندازی شده است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: متأسفانه در ماه های گذشته شاهد رفتارهای بسیار خشونت آمیز و غیرقابل انکاری نسبت به حیوانات بودیم. صحنه هایی از شکنجه، دار زدن و کشتار بی رحمانه حیوانات در فضای مجازی که در دسترس کودکان و نوجوانان ایرانی است قرار گرفت.

وی گفت: برای مقابله با چنین ضد هنجارهایی کمپین مهربانی با مخلوقات خداوند شکل گرفت و هدف آن تلاش برای تصویب قانون حمایت از حیوانات است.

موسس کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات تصریح کرد: هدف کمپین یک میلیون امضا برای حمایت از حیوانات عرفی سازی و فرهنگ سازی مهربانی با مخلوقات خداوند به ویژه حیوانات است، همچنین این کمپین حمایت و همبستگی برای مقابله با حیوان آزاری و تسهیل روند تصویب قانون حمایت از حیوانات را دنبال می کند.

ضرورت تشکیل کمپین یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات
میلاد تفضلی با اشاره به ضرورت تشکیل کمپين یک میلیون امضا برای حمایت از حیوانات تأکید کرد: تصویب حقوق نانوشته این مخلوقات خداوند موجب می شود تا حیوانات در آینده مورد زجر و شکنجه برخی از انسان های ستمگر واقع نشوند و به صورت طبیعی از حقی که خداوند متعال به آنها اهدا کرده است استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حیوانات حداقل چیزی که می توانند داشته باشند حق حیات است و باید از آن بهره مند باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تصاویر دلخراشی در چند ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شد و در دسترس اقشار مختلف به ویژه کودکان قرار گرفت.

این فعال حقوق حیوانات افزود: چنین اقدامی زمینه ساز خشونت در جامعه در ابعاد مختلف می شود. مسلماً کمپین یک میلیون امضا معتقد است اگر فردی یا کودکی در معرض فیلم های خشونت بار کشتار و زجر و اذیت حیوانات قرار گیرد چنین خشونت هایی برای او عادی می شود و همین امر در آینده ضرر و مصیبت های بسیار زیادی در سطح جامعه برجای خواهد گذاشت و افراد این خشونت ها را حتی نسبت به انسان های دیگر جامعه اعمال می کنند.

وی ادامه داد: از این رو تصمیم گرفته شد تا کمپینی با هدف مهربانی با مخلوقات خداوند راه انداخته شود. چون فیلم ها و شکنجه های منتشر شده در فضای مجازی در مورد حیوانات به شدت دلخراش بود، در حقیقت کمپین دوستی و مهربانی با حیوانات به عنوان مخلوقات مظلوم خداوند راه اندازی شد تا ضمن ایجاد فرهنگ سازی بتوان روند تصویب قانون حمایت از حیوانات را تسهیل بخشید.

خواسته های کمپين از مسئولان در جهت حفاظت از محیط زیست
مؤسس کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه خواسته های این کمپين از دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی کشور در جهت حمایت و حفاظت از محیط زیست کشور چیست، گفت: کمپین یک میلیون امضا از دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه قضائی کشور می خواهد که نسبت به موضوع محیط زیست دقت نظر داشته باشند.

وی تأکید کرد: محیط زیست مربوط به آیندگان است. در این ارتباط مسئولان کشور باید با تخریب کنندگان محیط زیست با جدیت برخورد کنند. باید نسبت به حیوان آزارها با جدیت اعمال قانون صورت گیرد و اجازه داده نشود تا خشونت در سطح کشور علیه حیوانات نهادینه شود، چراکه خشونت علیه حیوانات زمینه ساز خشونت علیه انسان ها در آینده خواهد بود.

این فعال محیط زیست و حامی حیوانات افزود: کمپین یک میلیون امضا انتظار دارد که نمایندگان مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی کشور در زمینه مبارزه بی امان با حیوان آزاری و خشونت علیه حیوانات همراه و یاریگر این کمپین باشند تا سرانجام قانونی برای حفاظت از جان حیوانات به تصویب رسد.

وی با بیان اینکه تصویب چنین قانونی خشونت نسبت به حیوانات را متوقف می کند، افزود: نظر به اینکه انتشار تصاویر کشتار و زجر و شکنجه حیوانات در فضای مجازی افکار عمومی را جریحه دار می کند و دل های زیادی را به درد می آورد می توان با کمک همه مسئولان کشور به ویژه نمایندگان مجلس و تصویب قانون حمایت از حیوانات، آرامش را به کشور بازگرداند.

میلاد تفضلی در پایان افزود: با تصویب قانون حمایت از حیوانات می توان امیدوار بود که جامعه ایران هیچگاه شاهد اعمال خشونت ها نسبت به مخلوقات خداوند نباشد. و به عنوان کلام آخر، ضمن احترام به اکثریت جامعه حامیان عزیز و دوست‌داران حیوانات باید دردمندانه بگویم که، هر دستی مهربان نیست و دوست داشتن و احساسات افراطی و غیر علمی به صلاح حیوانات نیست که متاسفانه در اکثر مواقع شاهد آن هستیم.

جان یکی ست، درد یکی ست، خدای هر دو یکی ست.
آرزوی صلح، و مهربانی و زندگي آرام برای تمام مخلوقات دارم.

برنامه های کمپین برای آینده
به گزارش انتخاب خبر، سید مجید میرغضنفری به عنوان دانش آموخته گرافیک سال هاست در بخش های مختلف مطبوعاتی و رسانه ای و اجرای پروژه های تبلیغاتی در سطح کشور، مشغول به فعالیت است وگاه گاهی به مستند سازی و کویر نوردی می پردازد. او بعد از مدت ها تلاش به عنوان فعال رسانه ای مستقل در زمینه محیط زیست، حالا در جایگاه مدیر اجرایی و مشاور کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات، شناخته می شود. وی در پاسخ به این سوال که برنامه های کمپین برای آینده چیست، گفت: با توجه به گسترش روزافزون ابعاد اجرایی و اطلاع رسانی کمپین در سطح کشور و نیز همراهی اقشار مختلف مردم با اهداف عالی کمپین در مقوله مهربانی با حیوانات، برگزاری ده ها همایش و جلسات تخصصی و فرهنگ سازی مرتبط با بیان دیدگاه ها و نیز برنامه های متنوع برای قشر کودک و نوجوان در زمینه مهربانی با محیط زیست و به خصوص حیوانات در حال تدوین و طرح ریزی است و با به رسمیت شناخته شدن نوع نگاه بدون وابستگی مدیران کمپین در زمینه حمایت از حیوانات، توسط مدیریت شهری و مسوولین در سطح کشور و حمایت خالصانه آنها از برنامه‌ریزی های آتی ما، انشاءالله در آینده شاهد اجرای زمان بندی شده آنها در جای جای کشور خواهیم بود.

برگزاری همایش با حیوانات مهربان باشیم
مدیر اجرایی و مشاور کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات در گفتگو با انتخاب خبر ادامه داد: البته در راستاي اهداف کمپین، همایش ویژه کودکان با عنوان با حیوانات مهربان باشیم با حضور هنرمندان محبوب، عموهای فتیله ای و قلقلی در جهت فرهنگ سازی و اولین جلسه مشترک شورای سیاست گذاری کمپین با فعالان و حامیان حقوق حیوانات در شهریور ماه گذشته برگزار گردید که اخبار آن در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

پیگیری عضویت مردم در کمپین و راهکارهایی برای افزایش تعداد امضاء ها
میرغضنفری همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد پیگیری عضویت مردم در کمپین و راهکارهایی برای افزایش تعداد امضاء ها افزود: نوع نگاه ما به موضوع همراهی مردم با کمپین به نوعی فرهنگ سازی بلند مدت بر میگردد، یعنی مدیریت کمپین منتظر این نبوده و نیست که سقف امضاء ها خیلی سریع به رقم یک میلیون امضاء برسد و کار تعطیل شود و بیانیه خشک و رسمی صادر شود که مثلاً مردم ایران با حیوانات مهربان باشید.

وی اضافه کرد: آنچه هدف گذاری و سیاست اصلی در ماجرای تاسیس این کمپین بوده است، فرهنگ سازی تحت لوای شعار جامع یک میلیون امضاء است که به مرور ضمن ایجاد زمینه های درک عمومی از جایگاه نا مناسب حیوانات شهری و نیز شرایط دشوار و اسفبار گونه های حیات وحش در طبیعت کشور و نوع رفتارها با این مخلوقات الهی، چارچوب تغییر نگاه و رفتار با آنها ایجاد گشته و بعد از سال ها ادعا و برخوردهای شعاری با مقوله محیط زیست و حمایت از حیوانات، روندی مطلوب در این زمینه شکل گیرد و همزمان به صورت کار فرهنگی برای مردم و تاکید به مسوولین برای تدوین و تصویب قوانین حمایتی کاملتر در زمینه حمایت از حیوانات صورت پذیرد.

همراهی هنرمندان و اقشار و چهره‌های اجتماعی و هنری و فرهنگی با کمپین
مدیر کمپین یک میلیون امضا در مورد همراهی هنرمندان و اقشار و چهره‌های اجتماعی و هنری و فرهنگی با کمپین افزود: یکی از موفقیت ها و شاید نقاط قوت ما در زمینه فعالیت پر قدرت و با کیفیت کمپین، پیوستن و کمک خالصانه بسیاری از هنرمندان عزیز به ما بوده است. پیگیری ها و معرفی کمپین در جای جای کشور عزیزمان و همچنین حضور در برنامه ها و جلسات مشترک با شهرداری ها و مسوولین شهری در بسیاری از شهرها جهت ایجاد همدلی و جذب همکاری در زمینه‌ برخورد مناسب و قانونی با حیوانات شهری توسط كمپين، از جمله مواردی است که حضور تاثیرگذار این قشر فرهیخته را برای ما متجلی ساخته است.

سید مجید میرغضنفری ادامه داد: در همین راستا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خستگی ناپذیر دو هنرمند و بازیگر عزیزمان سرکار خانم ساناز سماواتی و سرکار خانم پانته آ پناهی ها، که از ابتدای کار کمپین همراه و یاورمان بوده اند و حمایت قشنگ و دوستانه و با جدیت شان را شاهد بوده ایم، از سایر هنرمندان که شاید ذکر نام شان در همراهی از کمپین خالی از لطف نباشد نیز تشکر می کنیم. هنرمندانی همچون:
- فاطمه گودرزی /بازیگر
- الهام پاوه نژاد / بازیگر
- فرشته صدرعرفایی /بازیگر
- شهره لرستانی / بازیگر
- الهام جعفر نژاد / بازیگر
- صابر ابر/ بازیگر
- بهاره رهنما /بازیگر
- پریناز ایزدیار / بازیگر
- مرجان سپهری / بازیگر
- رضا رشیدپور /مجری
- اميرحسين رستمی /بازیگر
- رامبد جوان/بازیگر، مجری
- کتایون جهانگيري / مستند ساز
- حميدرضا قربانی/ خواننده
- یغما گلرویی/ شاعر و نویسنده
- طلاچیان / نویسنده
- مهدی حاتمی/خواننده
- روزبه معینی/ بازیگر
- محمدرضا میرباقری / گریمور
- زروان روح بخشان/ عکاس و منتقد
- نگین فرهود /شاعر
- حميدرضا قربانی/ خواننده
و...

وی در پایان خاطر نشان کرد، همه ما مخلوقات الهی، به یک اندازه حق استفاده از منابع خدادادی و شرایط زندگی مطلوب را داریم و یادمان باشد پیش از اینی که ما چارچوب ساخت و توسعه اسکان و امنیت خود را فراهم کنیم، این حیوانات بوده اند که در روی زمین حضور داشته اند و ما باید و مکلف هستیم به رعایت حقوق و جبران نیازمندی های معمول آنها که به واسطه عملکرد بعضاً نادرست ما، مورد تجاوز قرار گرفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: