آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مهر ماه 1395 = 28-09 2016

فروش بوئینگ؛ منتظر نفوذ جدید آمریکا باشیم

در خود برجام یکی از اشکالات اساسی از ابتدا مساله محرمانه بودن و غیرشفاف بودن متن تعهدات وجود داشت و اکنون نیز همین عدم شفافیت در خصوص قرار داد با بوئینگ در حال تکرار شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به عقد قرار داد با آمریکایی ها برای خرید هواپیما گفت: در خود برجام نیز یکی از اشکالات اساسی از ابتدا مساله محرمانه بودن و غیرشفاف بودن متن تعهدات وجود داشت و اکنون نیز همین عدم شفافیت در خصوص قرار داد با بوئینگ در حال تکرار شدن است.

وی با اشاره به اینکه تجربه برجام نشان داده است که به هیچ وجه نمی شود به آمریکایی ها اعتماد کرد، افزود: بعید نیست در جریان قرارداد فروش هواپیما نیز آنها به کشور ما خیانت کنند.

ملک زاده همچنین به موضوع اقامت احتمالی برخی از مهندسین آمریکایی در ایران در پی این قرار داد اشاره کرد و گفت: موضوع نفوذ امنیتی و سیاسی هشدار جدی است که رهبری معظم انقلاب اعلام کرده است و نباید فضا به گونه ای پیش برود که صنعت هوایی کشور عملا در اختیار غربی ها قرار گیرد.

ملک زاد در پایان تاکید کرد: البته ما هنوز هم معتقدیم که اولویت سنجی درستی در این زمینه صورت نگرفت و به جای هواپیما خریدن اقدامات مثبت دیگری نیز امکان انجام داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: