آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مهر ماه 1395 = 28-09 2016

آمریکا؛ مناظره کلینتون و ترامپ رکورد شکست

مناظره کلینتون و ترامپ رکورد بینندگان مناظره های انتخاباتی آمریکا را شکست

تارنمای هیل، ارگان کنگره آمریکا اعلام کرد که نخستین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دمکرات و جمهوریخواه رکورد بینندگان مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را شکست و 84 میلیون نفر این مناظره را تماشا کردند.

به گزارش ایرنا، آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی آمریکا را موسسه تحقیقات رسانه نیلسن (Nielsen Media Research) اعلام می کند.
تارنمای هیل نوشت: رکورد پیشین متعلق به مناظره سال 1980 در 36 سال پیش، میان رونالد ریگان و جیمی کارتر بود که 80 میلیون نفر را پای تلویزیون ها نشاند. در آن زمان شبکه های تلویزیونی کمتری وجود داشت و از اینترنت خبری نبود. در سال 2012 و انتخابات پیشین، مناظره باراک اوباما و میت رامنی 67 میلیون بیننده را داشت.
آمار موسسه نیلین تعداد بینندگان آنلاین مناظره را در بر نمی گیرد. از طرف دیگر جمعیت آمریکا از 225 میلیون نفر 36 سال پیش به 320 میلیون نفر افزایش یافته است.
برخی تحلیلگران انتظار داشتند بینندگان تلویزیونی مناظره اخیر به 100 میلیون نفر برسد. مناظره بعدی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 18آبان آمریکا بامداد 19 مهر و در دانشگاه واشنگتن ایالت میسوری برگزار خواهد شد. گردانندگان آن مناظره دو مجری شبکه های تلویزیونی اِی بی سی و سی ان ان خواهند بود.
در نخستین مناظره ترامپ و کلینتون، مباحث اقتصادی، سیاسی و امنیتی به بحث و جدل گذاشته شد و نامزدها ضمن بیان برنامه های خود به انتقاد از مواضع دیگری پرداختند. نظرسنجی های پس از مناظره نتایج ضد و نقیضی از پیروز آن ارائه دادند.
سومین مناظره نیز چهارشنبه 19 اکتبر برابر با 29 مهرماه در دانشگاه «نوادا» واقع درایالت نوادا برگزار خواهد شد و مجری شبکه فاکس نیوز گرداننده آن خواهد بود.
«مایک پنس» از حزب جمهوری خواه و «تیم کین» از حزب دمکرات نیز دو نامزد معاونت ریاست جمهوری هستند که چهارم اکتبر برابر با 13 مهرماه در دانشگاه «لانگ وود» (Longwood ) ایالت ویرجینیا مناظره می کنند.
انتخابات نهایی ریاست جمهوری 2016 آمریکا هشتم ماه نوامبر برابر با 18آبان ماه 1395 برگزار خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: