آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 مهر ماه 1395 = 19-10 2016

ژنرال آمریکايی: فرار سرکردگان داعش از موصل

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک ژنرال آمریکایی امروز اعلام کرد سرکردگان داعش شهر موصل را ترک کرده اند.

ژنرال گری وولسکی که فرماندهی نیروهای زمینی را در ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش به عهده دارد پیش بینی کرد جهادگرایان خارجی بخش زیادی از اعضای باقی مانده داعش را در شهر موصل تشکیل دهند زیرا آنها جایی برای رفتن ندارند.

از سوی دیگر منابع محلی در شهر موصل اعلام کردند که نیروهای داعش امروز ساختمان استانداری موصل، مهمترین ساختمان دولتی در این شهر را منفجر کردند.

منابع خبری می گویند شبه نظامیان داعش از خروج غیرنظامیان از موصل جلوگیری می کنند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

عملیات آزادسازی موصل امروز وارد سومین روز شده است. تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که داعش برای کُندکردن حرکت نیروهای عراقی و کُندکردن روند عملیات زمینی مسیرهای اصلی ورودی به این شهر را با ریختن نفت آتش زده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفته: عملیات آزاد سازی موصل بسیار دشوار به نظر می رسد به ویژه آنکه نگرانی هایی از بروز فاجعه انسانی وجود دارد. اطلاع دقیقی از جمعیت موصل در دست نیست. ممکن است یک و نیم میلیون نفر یا کمتر از این تعداد غیر نظامی در شهر حضور داشته باشند. اما بسیاری از نهادهای حقوق بشری اعلام کردند این خطر وجود دارد که صدها هزار تن از ساکنان موصل در هفته های آینده راه مهاجرت را در پیش گیرند.


شادمانی مسیحیان عراق

روز گذشته ارتش عراق موفق شد بدون درگیری نظامی وارد شهرک قراقوش در جنوب‌شرقی موصل شود. مقامات نظامی عراق می‌گویند با پیشروی ارتش این کشور نیروهای داعش این منطقه‌ی مسیحی‌نشین را ترک کرده‌اند.

هزاران نفر از آوارگان مسیحی که هم‌اکنون در شهر اربیل پناه گرفته‌اند، در شامگاه سه‌شنبه به خیابان‌ها آمدند و آزادسازی شهرک قراقوش را جشن گرفتند.

قراقوش زمانی بزرگترین منطقه مسیحی‌نشین در عراق به شمار می‌آمد. از دو سال پیش که نیروهای داعش موفق به تسخیر این شهر شدند، ده‌ها هزار مسیحی از این منطقه گریختند.



اردلان September 30, 2016 12:06 PM

بنظر من این حملات کورکورانه ای که کشورهای غربی علیه مواضع داعش در شهرهای عراق و سوریه انجام میدند کاری رو به پیش نمیبره در واقع این حمله ها اگه به اشتباه تو سر مردم بی دفاع نخورده باشه داعشیها رو بیشتر هشیارتر از پیش میکنه! اما من نمیدونم این غربیها کی میخوان از این خواب خرگوشی بیدار بشند و بفهمند که آقاجون موجودیت داعش و یا اصولا ترویسم در جهان بستگی به بودن و یا نبود رژیم ترویست پرور جمهوری اسلامی داره نه چیز دیگری! البته این موضوع فقط دو حالت میتونه داشته باشه یا دول غربی در خواب تشریف دارند و یا خودشونو به خواب زدنند! تنها عاملی که میتونه نسل تروریسم رو در کل جهان بخشکونه یک ایران آزاد، مردمی هست! درواقع هر تلاش در این باره از طرف دول غرب هم دو حالت داره یا آب در هاون کوفتن است و یا فقط جنبه نمایشی میتونه داشته باشه! همین و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر September 30, 2016 11:58 PM

اردلان جان خود غربی ها میدونن مشکل از کجاست ولی راه حل فعلی همینه اونها خودشون میدونن که برای نابودی تروریست های اسلامی حتی نه به ایران بلکه باید به روسیه فکر کنند ولی با حدود هشت هزار کلاهک اتمی که مسکو داره فکر کردن به روسیه کمی خطرناکتر از حد تحمله

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 17, 2016 06:44 AM

چیز مهمی که در این جنگ متوجه میشویم فرق اوباما با پوتین یا فرق نوع جنگیدن غرب با روسیه و آخوندا ایران هست اولین پیغام زیبایی که به مردم شهر موصل فرستادن این بود که نیروهای حاضر در عملیات آزادسازی موصل، ارتش و پلیس ملی عراق هستند نه شبه نظامیان دیوانه شیعه یا پاسداران ادمگش این باعث میشه که به مردم موصل قوت قلب بده و بر ضد داعش قیام کنند و کار جنگ آسان و گشتار کمترشود بعد مواضع تروریستها را با توپخانه نشان گرفتن که راه را باز کنند برای ورود ارتش زمینی عراق بر عکس پوتین و بشار اسد با موشک و بمبهای بشگه ای سر مردم میریزند ۲ تا نیرو مخالف اسد را بگشند و آمریکا و عراق چقدر بیمارستانهای صحرایی درست کردن که از مجروحان جنگ کمک پزشکی شود که یک سری از نقطعه های مثبت این جنگ هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


احمد October 19, 2016 08:10 PM

دول غربی نه خواب هستند و نه خود را بخواب زده اند بلکه مخ بی مخان را زده اند این خبر را فقط سبکسران میتوانند قبول نمایند در کمتر از ۵۰ ساعت چگونه نزدیک به یک میلیون نفر تونستند بگریزند و وارد سوریه شوند با کدام امکانات ؟غرب اگر شنونده ای مانند شما نداشت چگونه شما را به اینصورت فریب میداد که باور کنید این قدرت عنکبوتی و بی اعتبار جمهوری اسلامی را که دست پرورده خود امریکاست و اگر امریکا او را بر سر کار نمی اورد و حفظش نمیکرد چگونه میتوانست با استفاده از وجود بی وجودش این همه خاور میانه را به تهدید بکشاند و تمام دارایی هایشان را به خرید اسلحه تخصیص دهد ایا از خود پرسیده اید که ایران با بودجه نظامی هم سطح کشور امن و امان و کوچک نروژ میخواهد با کل خاورمیانه بجنگد درحالیکه تحریم است و غرب هم هیچ سلاحی در اختیارش قرار نمیدهد " کمی بیندیشیم "

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: