آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مهر ماه 1395 = 28-09 2016

نخست‌ وزیر ایران در دوران انقلاب 57 درگذشت

شبکه خبری بی.بی.سی از مرگ جمشید آموزگار، نخست‌وزیر ایران در دوران انقلاب سال 57 خبر داد.

این منبع نوشت: به اعتقاد برخی از ناظران، شاه با انتخاب آموزگار در صدد بر آمده بود تا خود، با مشارکت بخشیدن به مخالفانش، فرصت ایجاد بحران در ایران را از منتقدانش بگیرد اما عملا در دوران نخست‌وزیری آموزگار مخالفت‌ها در کشور بالا گرفت و انتشار مقاله‌ای در دیماه 56 علیه خمینی به اعتراض ملاها انجامید.

آموزگار در آذر ماه 57 ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. پس از آن فعالیت‌های وی بر اقتصاد جهانی و صندوق بین‌المللی پول متمرکز بود.



Alun medi September 28, 2016 10:28 PM

ابر مرد بود
عقاب ایران بود
نفت را او ملی کرد
نه کس دیگری

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان September 29, 2016 12:05 AM

بنظر من یکی از بدترین و بد موقع ترین گذینه ها در اون سالها برکناری روان شاد امیر عباس هویدا نخست وزیر بود زیرا ایشان با تمامی دانش و تلاش بسیار و با کسب تجربیات ارزشمندشان طی مدت ۱۳ سال تصدیگری در راس دولت و با کمک دستیاران باسواد و شایسته اشان توانستند تحول بسیار عظیمی در زمینه های اقتصادی، علمی، سیاسی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و هنری در کشور ایجاد کنند! البته این تاثیرات عمیق یکی از بزرگترین اشتباهات در طول ناریخ ایران بود؛ یعنی برکناری زنده یاد هویدا که پس از چندی منجر به سردرآوردن شورشیان در سال ۵۷ گردید و بعد از آن با فریب مردم ناآگاه اون دوره توانستند آنها را به خیابانها بکشانند و ایران عزیزمان را به اشغال خود در آورنند همین و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: