آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 مهر ماه 1395 = 29-09 2016

رئیس سیا: روسیه دشمن اصلی آمریکا است

ایسنا: مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید: با وجود تلاش‌های گسترده دولت این کشور در زمینه مقابله با تروریسم احتمال فعالیت تروریستی در آمریکا همچنان بالاست.

جان برنان، مدیر آژانس سیا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان درباره فعالیت‌های تروریستی در آمریکا اظهار کرد: ما باید در نظر بگیریم که برخی فعالیت‌های تروریستی در کشور وجود دارند.

برنان که مدت کوتاهی پیش از دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان رئیس سیا انتخاب شد در این اظهارات خاطرنشان کرد که فعالیت عوامل داعش یا گروه‌های مرتبط به آن در آمریکا تقریبا غیرممکن است و لازم به ذکر است که پیشروی‌های بسیاری در زمینه اشتراک اطلاعات و ارتباطات میان مقامات فدرال به وجود آمده که شرایط را برای فعالیت تروریست‌ها در کشور را دشوار می‌کند.

وی اطمینان داد که آمریکا این توانایی را خواهد داشت که مقامات ارشد داعش از جمله ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را نابود کند.

برنان با اشاره به البغدادی ادامه داد: دوره او محدود است، این فقط یک مساله است که چه زمانی برای کنار زدن او اقدام شود. این هفته، این ماه، ماه آینده یا ماه‌های آتی زمان وقوع این اتفاق خواهد بود. با این حال وی متذکر شد که نمی‌توان این گونه پنداشت که هیچ فعال تروریستی در آمریکا حضور ندارد.

مدیر سیا در این باره گفت: کاری که باید انجام دهیم تداوم و گسترش اطلاعاتمان درباره این افراد است و اینکه آنها ممکن است دست به چه عملی بزنند.

برنان در این اظهارات از احمد رحمی به عنوان یک نمونه یاد کرد که ماه گذشته میلادی اقدام به بمبگذاری در نیوجرسی و منهتن کرده بود و از وی به عنوان نماینده موج جدید تروریسمی که آمریکا قرار است با آن دست و پنجه نرم کند، یاد کرد.

برنان ادامه داد: به طور قطع چنین مسائلی برای نیروهای پلیس محلی چالش برانگیز خواهد بود. افراد غیرمتمرکز بدون اطلاع هیچ کسی می‌توانند در محل اقامت خود دست به ساخت این بمب‌ها بزنند.

این مقام آمریکایی در ادامه مصاحبه خود با شبکه سی ان ان به ورای مرزهای کشورش پرداخت و از روسیه به عنوان دشمن آمریکا در بسیاری از حوزه‌ها یاد کرد.

این در حالیست که مقامات اطلاعاتی می‌گویند، روسیه مسئول حملات سایبری اخیر به کمیته ملی دموکرات‌هاست.

برنان در این باره اظهار کرد: وقتی به روسیه نگاه می‌کنم می‌دانم که پوتین سیاست خارجه خصمانه‌ای را در پیش گرفته اما از آن طرف هم در زمینه حملات سایبری بسیار فعال ظاهر شده، بنابراین فکر می‌کنم که ما باید در مقابل اقدامات روسیه بسیار هوشیار باشیم.

وی سپس به مساله کره شمالی و برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور پرداخت و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه این کشور و رهبرش شد.

برنان خاطرنشان کرد: مساله کره شمالی و اقدامات آن در حوزه تسلیحات هسته‌ای یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت آینده بدون فوت وقت باید به آن رسیدگی کند.

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پیش از این و در روز گذشته همزمان با رای سنای آمریکا برای لغو وتوی رئیس جمهور این کشور درباره قانون عدالت علیه حامیان تروریسم بیانیه‌ای صادر کرد.

وی در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با قربانیان این حادثه مرگبار از مقامات خواست تا این نکته را در نظر بگیرند که رفع مصونیت مقامات خارجی در این کشور موقعیت عوامل دولتی آمریکایی به ویژه عوامل سیا را در سایر کشورها به خطر می‌اندازد.



اردشیر September 29, 2016 08:58 PM

جان برنان اگر بداند که تمام تروریست‌های اسلامگرای جهان را روسیه می پرورد و به جان امریکا می اندازد که به نظر می رسد می داند این را باید برای رییس جمهور بعدی هم روشن کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: