آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 مهر ماه 1395 = 01-10 2016

گریه و عزاداری طلاب برای برگزاری کنسرت

طلاب و روحانیان چهارمحال و بختیاری نسبت به برگزاری کنسرتهای موسیقی با حواشی مبتذل در استان، با برگزاری تجمع اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از استادان حوزه علمیه و دانشگاه، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و مدارس معارف، عصر دیروز با تجمع در محل حوزه امامیه شهرکرد، برگزاری کنسرت با حواشی مبتذل در چهارمحال و بختیاری را نگران کننده عنوان کردند و پاسخگویی مسؤولان فرهنگی استان نسبت به برگزاری این کنسرتها را خواستار شدند.

در این تجمع اعتراض آمیز، حجت الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری این تجمع در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و بیان نگرانی مردم مؤمن و متدین استان از برگزاری این کنسرتها است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری برخی از کنسرتها با موازین اسلامی در تضاد است، افزود: متأسفانه نوع برگزاری این کنسرتها موجب سوء استفاده دشمنان می شود؛ مسأله موسیقی در دین اسلام و در فقه شیعی مشخص شده است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد نیز در ادامه با تأکید بر اینکه تقویت روحیه هنر و هنرمندی در جامعه سبب اعتلای روحیه خداشناسی و خداترسی می شود، اظهار کرد: در این راستا هنر آلوده به گناه و هرزگی به هیچ وجه پسندیده نیست و مسؤولان مؤظف هستند با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به شادیهای کاذب و مبتذل در برخی از محافل هنری، تصریح کرد: رواج این شادیهای کاذب از سوی دشمن و در راستای تهاجم فرهنگی صورت می گیرد که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند.

گفتنی است، در پایان این تجمع، حاضران برخورد با ناهنجاریها از سوی مسؤولان و جامعه ای امن و آرام برای مردم استان را خواستار شدند.

همچنین در بیانیه پایانی این تجمع تأکید شد: روحانیان با هنر و هنرمند اسلامی، شرعی و متعارف مخالف نیستند؛ اما در برابر ولنگاری فرهنگی با قاطعیت خواهند ایستاد.

شایان ذکر است: پیش از این نیز نشست شورای فرهنگی عمومی این استان در چهارشنبه آخر شهریورماه در اعتراض به برگزاری کنسرتهای موسیقی در شهرکرد از سوی امام جمعه شهرکرد لغو شد.

همچنین آيت‌الله اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه ای برگزاری کنسرتهای موسیقی و اتفاقات هنجارشکنانه در شب عید غدیر در این استان را محکوم و حمایت همه جانبه خود از موضع گیریهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد را اعلام کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: