آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 مهر ماه 1395 = 03-10 2016

ایران؛ حمله میمون‌های وحشی به دانش آموزان

دو میمون وحشی در سراوان از شب گذشته به مردم حمله کردند که منجر به آسیب دیدن ۴ دانش‌آموز و یک دوچرخه‌سوار شدند. ماموران محیط زیست در تلاشی ۳۰ ساعته موفق به زنده‌گیری یکی از میمون‌ها شدند اما میمون دوم که با رفتار وحشیانه قابل مهار نبود به ضرب گلوله از پا درآمد.

موسی دهقان‌نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: روز گذشته دو میمون وحشی که احتمالا به شکل غیرقانونی به کشور قاچاق شده‌اند و هنوز نحوه ورودشان به کشور مشخص نیست، به شهروندان حمله کردند.

وی ادامه داد: یکی از میمون‌ها به ۴ دانش آموز در چهار نقطه مختلف حمله کرده بود که با تلاش حدود یک شبانه‌روز توانستیم این میمون را زنده‌گیری کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان در خصوص سرنوشت میمون دوم توضیح داد: میمون دوم مرتبا به مردم حمله می‌کرد و به هیچ کس اجازه نزدیک شدن نمی‌داد و وحشی‌ شده بود و به هر کسی حمله می‌کرد. از شب گذشته مردم همه بسیج شده بودند و خود ما هم حضور داشتیم و میمون دوم به نخلستان پایین‌دست شهرستان فرار کرد اما امروز دوباره به یک دوچرخه‌سوار که می‌خواست در آن مسیر تردد کند حمله کرد و فرد یادشده هم‌اکنون در بیمارستان بستری است. این مساله باعث شد دیگر راهی جز هدف گرفتن حیوان باقی نماند. ما هم احتمال دادیم بیماری‌ای مثل هاری داشته باشد و با توجه به این که یک گونه غیربومی هم بود ناچار شدیم آن را با تیر از پا در بیاوریم.

دهقان‌نژاد تصریح کرد: ما بیش از ۳۰ ساعت تلاش کردیم اما واقعا بعد از این مدت و با توجه به رفتار حیوان که مرتبا به همه حمله می‌کرد دیدیم راهی وجود ندارد. میمون تلف شده به دامپزشکی ارسال شده تا معاینات ابتدایی و تکمیلی انجام شود و از گونه و بیماری و مشکلاتی که داشته مطلع بشویم.

به گفته وی اطلاعات تکمیلی در مورد این میمون، و همچنین میمون زنده‌گیری شده، متعاقبا اعلام خواهد شد.



مریم October 4, 2016 08:27 AM

چرا از فشنگهای بیهوش کننده استفاده نکردید خدا میداند دیگری را با چه شکنجه هایی دستنگیر کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mahmoud October 4, 2016 09:49 AM

۳۸ ساله که تعدادی از میمونهای آخوند انسانما به ایران حمله کردن کسی به آنها کاری نداشته حالا ۲ تا میمون بیچاره گرسنه به ۳ نفر حمله کرده چه غوغای بپا میکنند این ملت ، بجای بیهوش کردن و گرفتن آنها میکشند آنها را عجب آدمهای هستیم ما ایرانیها که فقط حریف حیوانها هستیم نه حریف حیوانهای انساننما

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز October 4, 2016 12:20 PM

این فامیلهای "عنتری نژاد" همیشه همه جا مزاحم هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: