آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 مهر ماه 1395 = 05-10 2016

روحانی منتقد حکومت خامنه ای: شکنجه شده ام

خبرگزاری هرانا – آیت‌الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد زندانی، مشروح تضییع حقوق شرعی و قانونی خود را در مجموع شکایاتی با رعایت ترتیب سلسله مراتب قضایی طرح و ثبت کرده است. وی در شکایات مطرحه از شکنجه خود در زمان بازجویی و تحت فشار قرار گرفتن برای اقرار به غیر واقعیات و نیز پرونده سازی های دستگاه امنیتی خبر داده است. این استاد حوزه همچنین شکایتی علیه مکارم شیرازی، دیگر مرجع تقلید شیعی که از او به عنوان یکی از شکات اصلی و عوامل بازداشت آقای نکونام نام برده میشود ثبت نموده است، تا کنون مراجع قضایی و انتظامی به هیچ یک از شکایات این روحانی منتقد ترتیب اثر نداده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد در سال ۹۳ پس از سخنان انتقاد آمیز در نفی «فیلترینگ و حرام خواندن اینترنت پرسرعت» با شکایت برخی از روحانیون بانفوذ در مراجع قضایی و امنیتی بازداشت و پرونده‌ای برایش تشکیل شد.

محمدرضا نکونام در شکایتنامه ای به قاضی ناظر بر زندان‌ها با ارائه مدارک پزشکی قانونی قم مبنی بر سکته مغزی‌اش در زندان، بر عواقب نتایج زندانش هشدار داده است.

وی در نامه‌ای به مسئول زندان و دادگاه ویژه روحانیت، نسبت به «آزار و جنایات غیرقانونی» در طول ۶۰ روز بازجویی که موجب بیماری‌های فشار بالای خون و چگالی زیاد قند و چربی و تغذیه نامناسب، تنگی حدقه‌ی چشم، سنگینی زبان، اختلال در دید، استرس کامل روانی، رعشه و خشکی دست و پا تا ساق اول حالت سکته و عوارض آن و زمینه‌ی مخاطرات جانی شده اطلاع داده است.

آقای نکونام در نامه دیگری به دادستان دادسرای ویژه آقای مجتهد زاده گفته است ماموران امنیتی هنگام بازداشت وی وجوه و نقدینگی را از دفتر ایشان برده اند که در زمان پس دادن با کسری قابل توجه روبه رو شده است وی در این نامه خواستار پیگیری شده است.

این روحانی منتقد با بی جواب ماندن نامه‌های بالا اقدام به ارسال شکایت و مستندات به دادستان کل دادسرای ویژه روحانیت می‌کند و خواستار «رسیدگی فوری و جدی» آن می‌شود.

این استاد حوزه در قسمتی از شکایات خود خطاب به دادستان قم می نویسد که مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته و با زور از وی اقاریر و امضاهایی گرفته شده که هیچ یک مورد تایید ایشان نبوده و بر همین اساس از درجه اعتبار باید ساقط دانسته شود.



Sali October 5, 2016 10:47 PM

اخوند طاعونه خوب و بد نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: