آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 مهر ماه 1395 = 09-10 2016

واکنش آمریکا به حمله هوايی مرگبار به یمن

حمله شدید هوایی به یک مراسم خاکسپاری در صنعا صدها کشته و زخمی به جا گذاشته است. شماری از فعالان ارشد حوثی‌های شیعه در میان قربانیان هستند. حوثی‌ها حمله را کار عربستان می‌دانند. عربستان می‌گوید نقشی در این حمله نداشته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه به حمایت از ائتلاف عربستان چک سفید امضا نداده ایم، گفت: درپی دریافت گزارش هایی مبنی برکشته شدن بیش از140نفردرحمله هوایی جنگنده های ائتلاف تحت امر عربستان در یمن، آمریکا بررسی فوری درباره روند حمایت از این ائتلاف را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'ند پرایس' گفت، گزارش های رسیده درباره حمله هوایی روز شنبه به مراسم عزاداری در یمن عمیقا موجب نگرانی و ناراحتی ما شد، حمله ای که ادامه مجموعه حملات نگران کننده ای است که غیرنظامیان یمن را هدف قرار می دهد.

پرایس افزود، همکاری امنیتی آمریکا با عربستان در حکم چک سفید امضا نیست ... با توجه به حادثه امروز و سایر حوادث اخیر ما بررسی فوری درباره حمایت از قبل کاهش یافته از ائتلاف تحت امر عربستان را شروع کردیم و آماده ایم تا به منظور همسویی بهتر با اصول، ارزش ها و منافع آمریکا، از جمله پایان فوری و همیشگی جنگ در یمن، حمایتمان را تعدیل و اصلاح کنیم.

برخی گزارش ها حاکیست، هواپیماهای ائتلاف تحت امر عربستان روز شنبه سالن محل برگزاری مراسم ختم پدر یکی از مقامات انصارالله را در صنعا هدف قرار دادند.

گفته می شود، در این مراسم بیش از 3 هزار یمنی حضور داشتند.



نقی October 9, 2016 07:44 AM

باید ۳ هزارتاشونو می کشتن روزانه چندین برابر این تعداد در سوریه کشته میشن اما امریکا فقط نظاره گره همپیمانی امریکا با شیعه ها در عراقس نبود برای به گند کشیدن منطقه خالا نوبت یمنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: