آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1395 = 17-10 2016

دلواپسان: فریدون۲ یا عبدالحسین فریدون کیست؟

هدیه به دیپلمات آمریکايی
با عراقچی و فریدون برخورد کنید
فریدون۲ یا عبدالحسین فریدون کیست؟

پس از سریال رسوایی‌های «حسین فریدون» در هیئت دولت، به نظر می‌رسد حالا روحانی باید به فکر فریدون۲ باشد. پسر عمویی که معلوم نیست تا کی بتواند مخالفانش در وزارت علوم را ساکت نگه دارد.

خبرگزاری دانشجو، می‌گویند حتی وزیر هم قدرت دخالت در کارهای او را ندارد. روز اول با حکم «جعفر توفیقی» به وزراتخانه آمد. سرپرستی که توفیق وزیر شدن پیدا نکرد. «عبدالحسین فریدون» اما جای پای خود را محکم کرده بود. پسر عموی رئیس جمهور با وجود 2 بار تغییر وزیر همچنان در وزارت‌خانه قدرت دارد و برخی او را وزیر در سایه می‌دانند. عبدالحسین فریدون کیست؟ در 3 سال گذشته کدام اقدامات به دست او انجام شده است؟ پسر عموی رئیس جمهور چه تأثیری در معادلات وزارت علوم دارد؟

فریدون به پشتوانه دبیر شورای عالی امنیت ملی سابق، سال‌ها رئیس دانشگاه سمنان بود. او از اولین کسانی بود که با جعفر توفیقی به جنجالی‌ترین وزارت‌خانه دولت یازدهم آمد و مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی شد. شاید توفیقی او را آورده بود تا خیال رئیس جمهور را از آنچه در این وزارت‌خانه می‌گذرد راحت کند.

اولین مأموریت پسرعموی رئیس جمهور، اعزام هیئت‌های ارزیاب به دانشگاه‌های کشور بود. گروه‌های 3 نفره‌ای با حکم فریدون به دانشگاه‌های مختلف کشور اعزام شدند تا زمینه‌ساز تغییرات اتوبوسی رؤسای دانشگاه‌ها شوند. اقدامی که همان موقع انتقاد بسیاری از دانشگاه‌هیان را برانگیخت. آنها معتقد بودند این کار نمایشی است و هیچگاه نمی‌توان با این سرعت عملکرد چند ساله یک رئیس دانشگاه را ارزیابی علمی کرد. با این حال تصمیم از بالا گرفته شده بود.

گزارش‌های هیئت‌های ارزیاب اول به دست دکتر «محمدحسین صادقی»، مشاور، دوست و همشهری آقای فریدون می‌رسید. صادقی تنها سابقه مدیریتی‌اش عضو هیئت علمی بودن در سال 69 بود اما حالا تنظیم گزارش نهایی درباره عملکرد رؤسای دانشگاه‌های کشور را بر عهده داشت. گزارش‌هایی که برخی از آنها با عنوان «پرونده‌سازی» علیه نیروهای ارزشی آموزش عالی یاد می‌کنند. در نهایت پروژه اول فریدون با کنار گذاشتن اتوبوسی بیشتر رؤسای دانشگاه‌های کشور به پایان می‌رسد.


با عراقچی و فریدون برخورد کنید

رئیس سازمان بسیج استادان کشور در نامه‌ای به دادستان تهران از اهدای هدایا از سوی عباس عراقچی و حسین فریدون به وندی شرمن٬ معاون وزارت خارجه آمریکا انتقاد کرده و خواستار برخورد با آن‌ها شده است.

به گزارش دیگربان، سهراب صلاحی در نامه خود نوشته که عراقچی فرشی به ارزش ۱۱۵۰ دلار و فریدون فرش دیگری به ارزش ۱۱۰۰ دلار به خانم وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا اهدا کرده‌اند.

وی از دادستان تهران این پرسش را مطرح کرده که «آیا فعل این آقایان در اهدا هدیه به کسی که به ملت ایران با سابقه تاریخی مکتوب پنج هزار ساله فحش و ناسزا می‌دهد، وصف مجرمانه دارد یا نه؟»

صلاحی از دادستان تهران خواسته توضیح دهد این اقدام آنها «بی‌حرمتی به حفظ خون ۲۵۰ هزار شهید ایرانی که آمریکایی‌ها به شهادت رساندند چه مصداقی خواهد داشت؟ اگر دارد که دارد، پس چرا وفق قانون و شرع اقدام نمی‌فرمایید؟»

وی اضافه کرده «آیا باید به مسئولین دولتی که با راهزنی به سرقت اموال ایران مشغولند باید با فرش قرمز پاسخ داد؟»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: