آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1395 = 18-10 2016

دسترسی موسس ویکی لیکس به اینترنت قطع شد

دولت اکوادور اینترنت 'جولیان آسانژ' موسس ویکی لیکس را قطع کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکی لیکس در بیانیه ای اعلام کرد، تایید می کنیم که اکوادور از روز شنبه، اندکی پس از انتشار سخنان 'هیلاری کلینتون' نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 'گلدمن شاس'، دسترسی آسانژ را به اینترنت قطع کرد.

آسانژ از ژوئن 2012 به اکوادور پناهنده شد و از آن موقع، در این کشور زندگی و در سفارت لندن در اکوادور کار می کند.

مقامات حزب دمکرات و سازمان های دولتی آمریکا در دو هفته گذشته دولت روسیه را به پیگیری حملات سایبری علیه سازمان های وابسته به حزب دمکرات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کردند.

ویکی لیکس یکی از مشهورترین رسانه های اینترنتی در زمینه نقل و انتشار اطلاعات هک شده حزب دمکرات است. آسانژ که هرگونه ارتباط با تلاش های روسیه برای هک اطلاعات حزب دمکرات آمریکا را رد کرده است، از افشای منابع ویکی لیکس در زمینه پیام های هک شده این حزب خودداری می کند.

مقامات نزدیک به حزب دمکرات آمریکا و ویکی لیکس می گویند، گمان می رود ویکی لیکس به 40 هزار تا 50 هزار 'ای میل' هک شده از حساب کاربری 'جان پودستا' مشاور سابق کاخ سفید که در حال حاضر، رئیس ستاد انتخابات کلینتون است، دست یافته است.

با وجود اعتراض آسانژ به قطع اینترنتش، ویکی لیکس عصر دوشنبه، آنچه از آن به عنوان مجموعه جدیدی از ای میل های پودستا یاد کرد را منتشر کرد.



مسعود October 18, 2016 08:46 AM

ابر ومه خورشید وفلک در کار هستن تا این خانم به ریاست جمهوری برسن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: