آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1395 = 18-10 2016

شهید خواندن آتش نشانان؛ نامه قالیباف به رهبر

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران از نامه قالیباف به مقام معظم رهبری برای شهید خواندن آتش نشانان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی ظهر امروز در دویست و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در هنگام بررسی طرح اصلاحیه مصوبه اعطای تسهیلات به جان باختگان و معلولان آتش نشانی و کادر امداد و نجات در حین عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: اگر بنیاد شهید، شهید بودن آتش نشانانی که در حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند را می‌پذیرفت مدیریت شهری لازم نبود که چنین طرحی را ارائه دهد.

وی با اشاره به نامه شهردار تهران به مقام معظم رهبری گفت: در 21 مرداد ماه امسال شهردار تهران در نامه‌ای به مقام معظم رهبری علاوه بر ارائه گزارش کار مفصل درخواست کرد که با توجه به حجم حوادثی که آتش نشانان پوشش می‌دهند دستور دهند تا آتش نشانان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

وی افزود: قالیباف در نامه به مقام معظم رهبری درخواست کرده است که نه تنها آتش نشانان تهرانی بلکه تمام آتش نشانان کشور که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب شوند و در صورت موافقیت حضرت آقا با این پیشنهاد ، شاهد خواهیم بود که آتش نشانان جانباخته حوادث نیز شهید محسوب می‌شوند و این مصوبه شورا در خصوص شهدای آتش نشان تا زمان دستور مقام معظم رهبری اعتبار خواهد داشت و در صورت موافقت رهبری، شهدای آتش نشان نیز زیر نظر سازمان بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.

امانی افزود: بنیاد شهید به خانواده شهدا مزایای زیادی از جمله خدمات تفریحی و رفاهی، سهمیه در کنکور و ... می‌دهد که ما در این مصوبه تنها بخشی از این خدمات را مد نظر گرفتیم و جالب است بدانید از آنجایی که این طرح سه بار در شورا مطرح شده موجبات گلایه و انتقاد آتش نشانان را نیز به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، همچنین مهدی چمران از ملاقاتش با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید در دو هفته قبل خبر داد و گفت: بر اساس قانون آتش‌نشانان و محیط‌بانان که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب نمی‌شوند و بر اساس آنچه که رئیس بنیاد شهید گفت طرح شهید خدمت در دولت در حال بررسی است که در صورت تصویب آتش نشانان و محیط بانان شهید نیز شهید محسوب شده ، هنوز این مسئله در دست بررسی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: