آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 آبان ماه 1395 = 30-10 2016

طاهری؛ اعتصاب غذای گروهی معترضان بازداشت شده

اعتصاب غذای گروهی معترضان بازداشت شده در زندان فشافویه و قرچک ورامین

هواداران بازداشت شده «محمد علی طاهری» در زندان‌های فشافویه (تهران بزرگ) و قرچک ورامین (ندامتگاه شهر ری)، در اعتراض به “برخوردهای خشونت‌آمیز و غیرقانونی ماموران امنیتی” از ساعات اولیه بازداشت دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده‌اند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، منابع مطلع از وضعیت شهروندان بازداشت شده در تجمع‌های مسالمت‌آمیز مقابل بیمارستان بقیه‌الله در هفته اول آبان‌ماه گفته‌اند “در حال حاضر خانواده بازداشتی‌ها سردرگم هستند و جواب درستی به آنها داده نمی‌شود. به آنها گفته شده به دادسرای شهید قدوسی و اوین مراجعه کنند. آنجا هم علی‌رغم صدور قرار کفالت، جواب درستی به خانواده‌ها نداده‌اند.”
گفته شده “پیگیری‌های اعضای خانواده در حالی است که بازداشت‌شدگان از ساعات اولیه بازداشت اعتصاب غذای اعتراضی خود را به مسوولان اعلام کرده‌اند.”
منابع مطلع گفته‌اند “این افراد که همه از شاگردان و هوادارن محمد علی طاهری هستند، در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند و در وضعیت جسمانی نامناسب بدون اینکه جراحات آنها مداوا شده باشد، در ادامه برخوردهای به اصلاح تنبیهی، به زندان‌های بدنامی همچون فشافویه و قرچک ورامین منتقل شده‌اند. این دو زندان از جمله زندان‌هایی هستند که زندانیان در آن از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.”
آنها تاکید کرده‌اند “برخی از بازداشت‌شدگان در زمان انتقال به زندان، بر اثر ضرب و شتم ماموران دچار شکستگی و جراحت‌های شدید بوده و نیازمند رسیدگی‌های فوری پزشکی بوده‌اند.”
در همین رابطه گزارش شده «امین ذوقی» یکی از بازداشت‌شدگان در روز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۵، از جمله افرادی است که به دلیل ضرب و شتم ماموران دنده و سرش شکسته شده است.
شاهدان عینی گفته‌اند “امین ذوقی در زمان بازداشت، چون در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده بود، توسط ۱۵ مامور یگان ویژه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دنده و سرش شکسته است.”
یکی از بازداشت‌شدگان که با این شاگرد «محمد علی طاهری» در ماشین ون نیروی انتظامی تا بازداشتگاه وزرا همراه بوده و دو روز پیش آزاد شده، گفته: «حتی در ون نیز دست از سر او برنداشتند و با اینکه سر و ابروی امین خونریزی داشت، تا زمان رسیدن به بازداشتگاه، به دفعات او را کتک زدند، لباس‌هایش کاملا پاره شده بود، دستش روی سینه‌اش بود و در ناحیه دنده درد می‌کشید. سردش بود و لباس نداشت. او را با همان وضعیت به فشافویه فرستادند. یک جرعه آب هم به او ندادند.»
براساس تازه‌ترین گزارش‌ها «علی معصومی»، «وحید ابراهیم‌زاده»، «محمد مقیمی»، «احسان لطیفی»، «البرز فتحی»، «پویا عسگرزاده»، «نوید موسوی»، «علی برمکی»، «اسماعیل حسینی»، «بهروز نجاتیان» و «امین ذوقی» در زندان فشافویه (تهران بزرگ) و «بهارک آذرنیا»، «ملیکا کاوندی»، «ناهید بابازاده» و «زهرا شفیعی» در قرچک ورامین (ندامتگاه شهر ری) به سر می‌برند.
هنوز از تعداد دقیق اعتصاب‌کنندگان، اتهامات انتسابی، وضعیت قطعی و سرنوشت احتمالی آنها اطلاعی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: