آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 مهر ماه 1395 = 21-10 2016

عده‌ای به جای سربازان گمنام حرف می‌زنند

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، گفت: عده‌ای به دلیل اغراض سیاسی با تهمت زدن و جاسوس خواندن رقیب، به جای وزارت اطلاعات حرف می‌زنند.

مهدی فرنیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بند سوم قانون اساسی کشورمان مبنی بر اصل حاکمیت ملت و تأکید بر آزادی در ابراز عقیده در مطبوعات، اصناف و... می‌توان گفت که همه‌ی افراد حق دارند تا آزادانه نظرات خود را بیان کنند؛ اما متأسفانه عده‌ای آزادی بیان را برنمی‌تابند و با تهمت زدن و جاسوس خواندن طرف مقابل می‌خواهند فضای سیاسی را به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در رابطه با ضرورت جلوگیری از اتهام جاسوسی ادامه داد: قطعاً مرجع اصلی تأیید جاسوسی و ضدنظام بودن، وزارت اطلاعات است؛ این وزارتخانه هم نظری جدا از مستندات و مدارک نخواهد داد.

این فعال سیاسی گفت: گروه‌های سیاسی برای آنکه رقبای خود را از صحنه سیاست محو کنند با اتهام‌زنی‌ها هویت رقیب خود را زیر سوال می‌برند؛ البته دست این افراد در چند سال اخیر برای مردم رو شده است و دیگر مثل گذشته حرف‌هایشان برد ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اظهارات وزارت اطلاعات به جای توجه به اتهامات گروه‌های سیاسی، گفت: اگر وزارت اطلاعات با مستندات خود متهمی را به عنوان جاسوس معرفی کرد و به دست دستگاه قضایی سپرد که هیچ، اگر غیر آن بود باید بدانیم که جاسوس خواندن یک فرد یا گروه توسط رقیب در راستای اغراض سیاسی است.

فرنیان یادآور شد: با ادامه این روند فضای آزاد و متکثر از گروه‌های سیاسی برای نقدهای منصفانه از بین خواهد رفت. از سوی دیگر به حیطه‌ی حل و فصل مشکلات و معضلات سیاسی- اجتماعی هم آسیب وارد می‌شود و مشارکت‌های فعال مردم در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات را تضعیف می‌کند.

وی در پایان گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم، نباید بگذاریم اتهام‌زنی‌ها و جاسوس‌ خوانی‌های عده‌ای خللی در شور و شوق انتخاباتی ایجاد کند. مردم و سیاست ایران به نشاط اجتماعی و مشارکت سیاسی نیاز دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: