آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آبان ماه 1395 = 22-10 2016

در 48 ساعت زرند 17 بار لرزید؛ مردم در خیابانها

با گذشت کمتر از دو روز از زلزله 4.8 ریشتری زرند، بامداد امروز نیز دو زمین‌لرزه در شهرستان زرند روی داد و تعداد زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های شهرستان زرند به 17 مورد رسید.

به گزارش فارس، آخرین زمین لرزه‌های صبح امروز به ترتیب 1.9 و 1.8 ریشتر در ساعت‌های 02 و 40 دقیقه و 05 و 03 دقیقه روی داده است.

بزرگ‌ترین زمین لرزه به بزرگی 4.8 ریشتر ساعت 18 و 40 دقیقه و 28 ثانیه پنجشنبه 29 مهرماه روی داد که از 24 مصدوم در حال حاضر سه مصدوم در بیمارستان تحت‌ درمان هستند.

فرماندار زرند در این زمینه گفت: هم اکنون تیم‌هایی در حال بررسی خسارت وارده در بخش‌های مختلف هستند و پس از جمع‌بندی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

خسارت به 20 واحد آموزشی

حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند هم گفت: در زلزله اخیر حدود 30 واحد آموزشی خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

محمد اسلامی مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری زرند هم به خبرنگار فارس گفت: زلزله اخیر به بخشی از بازار، برج زرندوئیه، مسجد قلعه و آثار یزدان آباد خساراتی وارد کرده است.

بسیاری از مردم این شهرستان دیشب را تا صبح در حیات منازل خود یا خانه‌های بستگانشان که از مقاوم بودن آنها اطمینان داشتند، سپری کردند و صبح امروز هم شماری از شهروندان با مراجعه به فرمانداری تقاضای دریافت چادر را داشتند.

علی پورمرتضی یکی از شهروندان زرندی گفت: من در خیابان مصلا زندگی می‌کنم، واحد مسکونی من خسارت دیده و با فرزندان خردسالم در این هوای سرد مجبور به خوابیدن در فضای باز منزل مسکونی‌ام هستم.

تقاضای چادر توسط شهروندان

وی ادامه داد: اگر یک شب یکی از مسؤولان جرات خوابیدن در زیر سقف خانه من را دارد، من سند خانه‌ام را اهدا می‌کنم.

فاطمه مؤمنی یکی از ساکنان روستای حسین آباد آخوند هم به خبرنگار فارس گفت: خانه ما غیرقابل سکونت است و دو شب را در هوای سرد سپری کردیم، حداقل یک چادر به ما بدهند تا فکری به حال ساختمان بشود.

زهرا پورمند یکی دیگر از ساکنان روستای روح آباد گفت: مادرم بیمار است و ساختمان ما دچار خسارت شده و تو این هوای سرد جرات خوابیدن در خانه را نداریم.



arzhang October 22, 2016 12:22 PM

غیر از میلیونها مشکل در ایران نبودن ارتش ملی ایران هست که ایرانیان در زمان حادثه طبیعی مثل زمین لرزه به آن احتیاج دارند تجسم اینکه پاسدار یا بسیج باید به مردم کمک کند دردی را دوا نمیکنه چون هم مردم از انها متنفرند چون یک نیروی آخوندی هستند نه ملی هم پاسدار و بسیج از ملتی که ضد آخونده متنفره (آخوندا از ترس سرنگون شدن ارتش ملی را تبدیل کرده اند به ژاندارم فرستادنشان بیابان عوضش کماندو پاسدار و بسیج ساختن که تو شهرند و مواظب جان آخوند)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: